آخرین اخبار
خانه / در آینه‌ی تلاش مسئولین / تربت حیدریه / مهندس نعمت زاده ، وزیر صنعت و معدن: طرح فولاد تربت حیدریه بزرگترین پروژه شرق کشور آماده عملیات اجرایی است

مهندس نعمت زاده ، وزیر صنعت و معدن: طرح فولاد تربت حیدریه بزرگترین پروژه شرق کشور آماده عملیات اجرایی است

2نعمت زاده  وزیرصنعت، معدن و تجارت که به همراه نماینده مردم تربت حیدریه ، مه ولات و زاوه در مجلس روز پنجشنبه از پروژه صنعتی مجتمع بزرگ فولاد در بخش جلگه رخ شهرستان تربت حیدریه بازدید می کرد با بیان این مطلب گفت : در جهت رفع مشکلات گشایش LCبرای این مجتمع تمام تلاش خود را در هفته آینده انجام می دهیم و شخصا با مهندس ساروخانی در این مورد صحبت خواهم کرد

وی افزود : معدن کارانی که سریعتر اقدام به اتمام پروژه های در حال احداث خود نمایند دولت مواد اولیه مورد نیاز آنان راتامین خواهد کرد .

نماینده تربت حیدریه ، مه ولات و زاوه با اشاره به اینکه این پروژه بزرگترین پروژه شرق کشور از سیستان تا خزر است گفت : کلید مهم این پروژه گشایش LCآن است

دکتر خسروی افزود : در صورت گشایش LC پروژه فولاد تربت حیدریه ظرف ۳۶ ماه به بهره برداری میرسد

مدیر عامل مجتمع فولاد جلگه رخ تربت حیدریه نیز در این مراسم ضمن تشکر از حمایت های مسئولین شهرستان بویژه دکتر خسروی نماینده مردم در مجلس گفت: این مجتمع بزرگترین پروژه صنعتی شرق کشور است که ظرفیت تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن ورق فولاد در سال را خواهد داشت.

ˈمجید رضویˈ افزود: اجرای عملیات پروژه مجتمع فولاد تربت حیدریه از سال ۸۶ به طور رسمی آغاز شده و تمام منابع مالی آن نیز از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی تامین گردیده است.

وی اظهار کرد: برای اجرای این پروژه تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال از سوی سرمایه گذاران هزینه شده است.

وی پیشرفت پروژه مجتمع فولاد تربت حیدریه را حدود ۲۷ درصد عنوان کرد و افزود: با راه اندازی این مجتمع برای دو هزار و ۸۰۰ نفر به طور مستقیم و ۱۵ هزار نفر به طور غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد می شود.

وی بیان کرد: احداث واحد فولادسازی تربت حیدریه با استفاده از گندله معدن سنگ آهن سنگان خواف که در فاصله ۱۰۰ کیلومتری جلگه رخ قرار دارد، انجام می گیرد و از شبکه سراسری گاز، ذخایر آبهای زیرزمینی کافی، شبکه برق ۴۰۰ ولت بهره مند خواهد بود.

مدیر عامل فولاد تربت حیدریه گفت: امسال با تمهیدات اندیشیده شده ۸۸۲ میلیون دلار از منابع فاینانس (قرارداد خارجی) به این پروژه اختصاص یافت.

رضوی با اشاره به مشکلات پیش روی فولاد تربت حیدریه، افزود: در جهت جذب مبلغ یاد شده از قرارداد خارجی، امیدواریم دولت در جهت رفع ال سی با این مجتمع عظیم فولاد همکاری کند.

مهندس توسلی رئیس هیات مدیره فولاد تربت حیدریه نیز در این مراسم اعلام کرد : یازگشایی LCمجتمع فولاد بیش از ۲۳۰ شرکت مهندسی و فنی و خدماتی تجهیزات و عوامل کارگاهی خود را بلافاصله به این مجتمع منتقل می کنند تا با توجه به قرارداد های منعقد شده ظرف ۳۶ ماه این پروژه عظیم به بهره برداری برسد

وی تحول اشتغالزایی در این منطقه را یکی از برکات دیگر مجتمع برشمرد و افزود بیش از ۴۰۰۰ نفر نیروی انسانی در تخصص های مختلف بکار گرفته خواهند شد که بخشی عظیمی از موضل بیکاری منطقه برطرف می شود .

مهندس توسلی مجتمع فولاد تربت حیدریه را مبارکه دوم و معدن سنگان را عسلویه دیگر خواند که شرق کشور و بلکه خاور میانه از نعمات آن بهره مند خواهند شد.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.