آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / تلاش برای رشد سهم پژوهش در بودجه ۹۴ برای تحقق سیاست‌های کلی علم و فناوری

تلاش برای رشد سهم پژوهش در بودجه ۹۴ برای تحقق سیاست‌های کلی علم و فناوری

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با مثبت ارزیابی کردن عملکرد کمیسیون متبوعش در برگزاری جلسات هم‌اندیشی برای عملیاتی کردن منویات رهبر معظم انقلاب در راستای سیاست‌های کلی علم و فناوری٬ گفت:‌ توجه به رشد علمی ضامن توسعه اقتصادی کشور و خروج از بحران است.

49244_thum6-300x150ابوالقاسم خسروی سهل آبادی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ بایادآوری ابلاغ سیاست‌های کلی علم و فناوری از سوی مقام معظم رهبری٬ گفت: جامعیت نگاه رهبر معظم انقلاب در بحث علم و فناوری نشان از توجه ویژه ایشان به توسعه کشور دارد، در این راستا نیز مجلس به ویژه کمیسیون تخصصی آن تلاش‌های خود را برای عملیاتی شدن منویات رهبری انجام داده است.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمیسیون آموزش مجلس با برگزاری نشست‌های منسجم تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری را در راستای رشد علمی کشور در دستور کار خود قرار داده است٬ افزود: مصوب کردن اعتبارات کافی برای بحث علم و فناوری و همچنین رشد سهم پژوهش از بودجه سالانه کشور اقدامی است که کمیسیون آموزش مجلس برای تصویب بودجه سال ۹۴ در دستور کار خود دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه محورهای متعددی از سوی مقام معظم رهبری در ابلاغیه مذکور از جمله جهاد مستمر علمی با هدف کسب مرجعیت علم و فناوری در جهان وتولید علم و توسعه نوآوری و نظریه پردازی مطرح شده است٬ گفت: برای نیل به توسعه و رشد نظریه‌پردازی با هدف بهبود وضعیت اقتصادی کشور باید نظام آموزشی در سطح کلان متحول شده تا بتوان بستر رشد همه‌جانبه را در کشور پایه‌ریزی کرد.

وی با یادآوری بند دیگری از ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص رشد علم و فناوری در کشور٬ گفت: اصلاح نظام پذیرش دانشجو و توجه ویژه به استعداد و علاقمندی دانشجویان در انتخاب رشته تحصیلی و افزایش ورود دانشجویان به دوره‌های تحصیلات تکمیلی از دیگر بندهای ابلاغیه مذکور است که در صورت مورد توجه واقع شدن می‌توان به رشد روزافزون جمعیت تحصیل‌کرده در کشور در آینده نزدیک امیدوار بود.

خسروی‌سهل‌آبادی شناسایی نخبگان، پرورش استعدادهای درخشان و حفظ و جذب سرمایه‌های انسانی را از مهم‌ترین اولویت‌های رسیدن به رشد علمی و در نتیجه توسعه اقتصادی کشور خواند و تصریح کرد: در شرایط کنونی که اقتصاد کشورمان با بحران مواجه شده تنها راه خروج از رکود تورمی توجه به رشد روز‌افزون علوم و همسو شدن با آن است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: همزمان با ابلاغ سیاست‌های کلی علم و فناوری از سوی مقام معظم رهبری جلسات هم‌اندیشی کمیسیون آموزش با مسئولان نظام در راستای تحقق منویات رهبری به صورت مستمر در حال برگزاری است./

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.