آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / دانشگاه ها باید از حالت تئوری خارج شده و به مراکز علمی در صنعت و کشاورزی متصل شوند

دانشگاه ها باید از حالت تئوری خارج شده و به مراکز علمی در صنعت و کشاورزی متصل شوند

1ابوالقاسم خسروی در سومین همایش ملی آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی زعفران، با اشاره به اهمیت مسایل علمی در حوزه کشاورزی گفت: خروجی این نشست ها باید چیزی باشد که تاثیرش را برروی کار کشاورزان گذاشته و نتایجی برایشان حاصل شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه نسل های متعددی را طی کرده؛ نسل اول فقط به آموزش می پرداخت، نسل دوم علاوه بر آموزش کارهای پژوهشی را نیز انجام میداد و نسل سوم درحوزه های کاربردی  باید وارد شوند

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس عنوان کرد: بیشترین نرخ بیکاری در مقطع کارشناسی است و با توجه به اینکه باید یک میلیون شغل سالیانه ایجاد شود متاسفانه تنها ۵۰۰ هزار شغل ایجاد شده است.

وی ادامه داد: زعفران عامل اشتغال بیش از ۲۰ هزار خانوار در این سه شهرستان است که باید به این موضوع توجه داشت.

خسروی بیان کرد: در تحقیقی که توسط دانشگاه تربت حیدریه انجام شد، بیان شده بود که ۹۰ درصد معیشت روستائیان در تربت حیدریه از زعفران تامین می شود.

وی اظهار کرد: باید دانشگاه ها از حالت تئوری خارج شده و به مراکز علمی در صنعت و کشاورزی متصل شوند.

نماینده تربت حیدریه در مجلس با اشاره به معضل حاشیه نشینی در مشهد اذعان کرد: فراهم کردن امکاناتی مثل راه و انرژی برای روستا ها کافی نیست و برای اینکه از مهاجرت روستائیان به شهر جلوگیری شود باید زمینه اشتغال در روستا برای آنها مهیا شود.

وی برنامه های حمایتی مجلس در حوزه کشاورزی را مثبت ارزیابی و اعلام کرد: نگاه ها به سمت برنامه هایی است که در راستای اقتصاد مقاومتی باشد و کشاورزی یکی از مهمترین این حوزه ها است.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.