آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / لزوم مدیریت صحیح در عرصه جهاد فرهنگی برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان

لزوم مدیریت صحیح در عرصه جهاد فرهنگی برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان

عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد
لزوم مدیریت صحیح در عرصه جهاد فرهنگی برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بتوانیم در عرصه جهاد فرهنگی، مدیریت صحیح داشته باشیم، می‌توانیم نقش مؤثری را در راهنمایی و هدایت نسل جوان ایفا کنیم.

ابوالقاسم خسروی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، درباره اوقات فراغت دانش‌آموزان و غنی‌سازی این ایام اظهار داشت: بعد از تعطیلی مدارس و شرایطی که اوقات فراغت دانش‌آموزان بیشتر است، ضرورت دارد که وزارت آموزش و پرورش و دستگاه‌های اجرایی در رابطه با غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان تلاش مؤثر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در اوقات فراغت، مدارس تعطیل می‌شوند اما تربیت و آموزش باید ادامه پیدا کند، گفت: باید از فرصت‌هایی که برای شکوفایی استعداد کودکان، نوجوانان و جوانان پیش می‌‌آید، استفاده کرد و بهترین برنامه را برای آنها در نظر گرفت.

خسروی ادامه داد: اردوگاه‌هایی که در اختیار دستگاه‌های فرهنگی است، باید با برنامه‌ریزی عمیق، حضور مربیان کارآموز و آشنا به علوم تربیتی در خدمت به کودکان و نوجوانان جامعه مؤثر عمل کنند.

وی افزود: بحث اردوهای راهیان نور یک بستر زلال معرفت و بصیرت برای نوجوانان و جوانان است و فرصت بسیار خوبی برای آشنا شدن نسل جوان با فرهنگ ایثار، شهادت و شهامت و ایستادگی شهدا در دفاع مقدس است.

نماینده مردم تربیت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید امکاناتی مناسب توسط دولت طراحی شود که دانشجویان و دانش‌آموزان در مقاطع مختلف امکان حضور در اردوهای راهیان نور و بازدید از مناطق جنگی را پیدا کنند.

خسروی در ادامه گفت:‌ سازمان میراث فرهنگی باید با توان بیشتری زمینه حضور گردشگران داخلی و خارجی را در مراکز مختلف فرهنگی و سیاحتی فراهم کند.

وی اظهار داشت:‌ به اعتقاد بنده اگر بتوانیم اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را با طراحی و مدیریت صحیح در عرصه جهاد فرهنگی و در عرصه‌ای که ما با جنگ نرم دشمن مواجه هستیم، غنی‌سازی کنیم، می‌توانیم نقش موثری در راهنمایی و هدایت نسل جوان داشته باشیم.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.