آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / دیدار نمایندگان ایران با ریاست کمیسیون آموزش مجلس نمایندگان ژاپن

دیدار نمایندگان ایران با ریاست کمیسیون آموزش مجلس نمایندگان ژاپن

IMG_20150729_224736 دیدار نمایندگان مجلس ایرانبا ریاست کمیسیون آموزش مجلس نمایندگان ژاپن

بعد از ظهر سه شنبه ۰۶/۰۵/۱۳۹۴  نمایندگان مجلس ایران با  دکتر فوکویی ریاست کمیسیون آموزش و تکنولوژی مجلس نمایندگان مردم ژاپن در پارلمان این کشور ملاقات کردند.

در این دیدار که در فضایی گرم و صمیمی و با حضور مسئولان اجرایی پارلمان ژاپن  در محل دفتر دکتر فوکویی برگزار شد، نمایندگان کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ایران ، مراتب سلام گرم مجلس و نمایندگان ایران به ایشان را ابراز داشتند.

IMG_20150729_224748

نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ایران در این دیدار ضمن برشمردن رشد علمی شگرف جمهوری اسلامی ایران در عرصه دانش ورزی و توسعه مراکز و موسسات آموزش عالی در ایران خواستار بهبود و توسعه روابط و گسترش مناسبات آموزشی و تحقیقات میان ایران و کشور ژاپن شدند.

ریاست کمیسیون آموزش و تکنولوژی مجلس نمایندگان مردم ژاپن نیز ضمن تحسین رشد علمی ایران اظهار کرد که کشور ژاپن به واقع خواستار چنین روابط گرم علمی و آموزشی است.

تبیین قوانین مرتبط با این خواسته در حوزه اختیارات هر دوگروه کمیسیون علمی مجالس طرفین می باشد.

دو طرف در این مذاکرات ضمن برشمردن روابط دیرینه علمی و فرهنگی فی مابین، خواستار تبادل نظر و مراوده میان مراکز آموزش عالی و پژوهشگاه های علمی و تحقیقاتی و استادان دو طرف شدند. بستر سازی جهت تقویت این روابط را می توان جز وظایف بنیادین نمایندگان این دو مجلس در دو کشور ایران و ژاپن دانست.

 

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.