آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / بازدید نمایندگان مجلس ایران ازپارلمان ژاپن

بازدید نمایندگان مجلس ایران ازپارلمان ژاپن

 IMG_20150729_224753پارلمان در کشور ژاپن از جایگاه برجسته ای برخوردار است. این منزلت تا به حدی است که در قانون اساسی، مجلس نمایندگان و همچنین مجلس مشاوران ( که در یک ساختمان تشکیل جلسه می دهند) از موقعیت اساسی در این کشور بهره مندند.بر اساس هماهنگی های انجام یافته، پس از بازدید و حضور در کمیسیون آموزش و تکنولوژی، از صحن مجلس نمایندگان نیز بازدیدی صورت گرفت. مسئولان ذیربط توضیحات لازم را ارائه نمودند.ساختمان عظیم و راهروهای طویل مجلس ژاپن و همچنین جایگاه و اتاق امپراتور در این بنا قابل تحسین است.

تماماً ساخت این بنا مبتنی بر مصالح داخلی تعبیه شده و از محوطه پیرامونی وسیعی برخوردار است. قانون اساسی این کشور در ۱۰۳ اصل و بطور اختصار تبیین شده و از سوی قوای مختلف کشور لازم الاجراست.پس از امپراتور که مقام تشریفاتی تلقی می گردد و در ده اصل نخست قانون اساسی وظایف وی تشریح می گردد، در مابقی اصول به وضعیت مجلس و وزراء اشارات مختصر شده است.812319132_12871

 نخست وزیر ژاپن بر اساس اصل ۶ قانون اساسی بر طبق انتخاب مجلسین و انتصاب امپراتور به قدرت می رسد. نخست وزیر بر اساس اصل ۶۷ از میان اعضای مجلس انتخاب و بایستی غیرنظامی باشد. وی بالاترین قدرت تصمیم گیری و اجرایی کشور محسوب می شود. دوره نمایندگی مجلس نمایندگان چهار سال و مجلس مشاوران ۶ سال خواهد بود. نمایندگان از مصونیت برخوردارند و مجلس بالاترین نهاد قدرتمند مملکتی و تنها مرکز وضع قوانین کشور است.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.