آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / استفاده از تجربیات آموزشی کشورها از رویکردهای مجلس شورای اسلامی است

استفاده از تجربیات آموزشی کشورها از رویکردهای مجلس شورای اسلامی است

IMG-20150731-WA0006 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از تجربیات موفق دیگر کشورها، یکی از شیوه های کاری مجلس شورای اسلامی برای ایجاد تحول در نظام آموشی کشور است.
ابوالقاسم خسروی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به ژاپن افزود: در همین راستا نمایندگان عضو این کمیسیون در سفری به توکیو ضمن دیدار و رایزنی با مقامات آموزشی از نزدیک در جریان شیوه های نوین آموزشی آنان قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه سفر در سه محور انجام شده بود گفت: آشنایی با سیستم تحصیلی کشور ژاپن در بخش آموزش ابتدایی، متوسطه و آموزش عالی، آشنایی با سیاست گذاری های آموزشی در وزارت آموزش، فرهنگ، ورزش، علم و فناوری و همچنین ملاقات با مقامات پارلمانی کشور ژاپن و تبادل نقطه نظرات و دیدگاه ها در باره مسایل آموزشی عنوان های این سه محور بودند.
نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ملاقات با رییس کمیسیون آموزش، فرهنگ، ورزش، علم و فناوری مجلس، دیدار با رییس دانشکده مطالعات اسلامی و مدیرکل اموربین الملل دانشگاه، دیدار با رییس شورای امور اسلامی و رییس دپارتمان زبان فارسی دانشگاه مطالعات خارجی در توکیو بخشی از برنامه های سفر یک روزه نمایندگان به کشور ژاپن بود.
خسروی افزود: در این دیدارها تقویت روابط دو جانبه در حوزه تبادل استاد و دانشجو میان دو کشور، ایجاد فضای مناسب برای تبادل محققان بین مراکز علمی و پژوهشگاه های دو طرف، تبادل تجارب در عرصه های مختلف آموزشی به ویژه صنعت گردشگری، سیاست گذاری برای ایجاد دوره ها و فرصت های مطالعاتی در موسسات و مراکز تحقیقاتی دو کشور، تقویت کرسی های ایران و ژاپن شناسی در دو کشور و بهبود و ارتقای کرسی های زبان فارسی مورد تاکید قرار گرفت.
وی بیان کرد: در این سفر همچنین بر تقویت گروههای دوستی و پارلمانی بین ایران و ژاپن تاکید شد.

لازم بذکر است گزارش کامل این سفر را در آدرس (گزارش سفر نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به کشور ژاپن )

قابل ملاحظه می باشد

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.