آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / دو فوریت طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان تصویب شد

دو فوریت طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان تصویب شد

113617_origنمایندگان مجلس شورای اسلامی به دو فوریت طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگی رای مثبت دادند، طرحی که موافقان هدف آن را بکارگیری جوانان می دانند

نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه) دو فوریت طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان را با ۱۵۱ رای موافق، ۲۲ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۰۵ رای نماینده حاضر تصویب کردند.
به این ترتیب این طرح باید در نخستین جلسه علنی مطرح و رسیدگی شود.

ابوالقاسم خسروی نماینده مردم تربیت حیدریه در مجلس نیز در موافقت با دو فوریت این طرح گفت: مشکل اصلی کشور بیکاری نسل جوان است؛ درست است که ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان تعداد فرصت شغلی کمی را فراهم می کند اما باید این کار انجام شود.

دبیر مجمع نمایندگان خراسان رضوی افزود:این طرح سیاسی نیست چرا که مقامات در این طرح مستثنی شده اند.

نایب رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس گفت : فرماندهان دیروز دفاع مقدس سنشان ۲۰ تا ۲۵ سال بود و امروز نیز باید امور را به ۲۰ تا ۲۵ ساله ها و جوانان بسپاریم. هر جا طرحی شرایطی را برای اشتغال جوانان فراهم کند ما وظیفه داریم در آن جهت گام برداریم.

** مقدمه طرح

طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان به امضای ۱۳۷ نفر از نمایندگان مجلس رسیده است . در مقدمه این طرح بیان شده بکارگیری بازنشستگان در صورتی که تخصص و مسئولیت مربوطه توسط جوانان و یا نیروهای استخدامی موجود امکان پذیر باشد هیچ توجیه منطقی و قابل قبولی ندارد و در واقع این افراد در دو مرحله از مزایای دولتی و بودجه عمومی برخوردار می شوند.
در این طرح آمده است: حتی در یکی از مصوبات هیات دولت اشاره شده که در صورت اعاده به خدمت بازنشستگان به ازای مدت اشتغال مجدد نیز افراد مشمول پاداش پایان خدمت بوده و حقوق بازنشستگی آنان براساس وضع اخیر، تعیین و برقرار می شود.
در ادامه این طرح آمده است: به علت عدم امکان نظارت نهادهای نظارتی بر عملکرد بازنشستگان که به جهت نبود رابطه استخدامی عنوان می شود ممکن است نتوان مجازات های تعیین شده برای کارمنمدلان را در صورت تخلف بر این افراد وضع کرد که باعث می شود نظم اداری مختل شود .
از سوی دیگر بسیاری از رده های مدیریتی و حتی کارشناسی که در حال حاضر متاسفانه توسط بسیاری از بازنشستگان اشتغال شده نیاز به چابکی و چالاکی جوانانی داشته که قطعا از عده بازنشسنگان خارج خواهد بود .

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.