آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش مجلس با نمایندگان معلمان ، اولیا و دانش آموزان در شهرستان تربت حیدریه

نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش مجلس با نمایندگان معلمان ، اولیا و دانش آموزان در شهرستان تربت حیدریه

6ابوالقاسم خسروی سهل آباد روز دوشنبه در نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با نمایندگان معلمان ، اولیا و دانش آموزان در شهرستان تربت حیدریه گفت : مشکل  آن است که هنوز به معلمان به چشم یک کارمند عادی نگاه می کند، در حالی که معلمان نقطه آغاز تحول در تمامی ابعاد در یک کشور هستند. 
وی گفت: این در حالی است که هنوز سهمی برای پژوهش و تحقیق این گروه قایل نیستیم و به اهمیت این موضوع پی نبرده ایم که اگر امروز عزت، افتخار و سربلندی در عرصه های جهانی نصیب نظام جمهوری اسلامی شده، به واسطه نوع تعلیم و تربیتی است که معلمان به فرزندان این مرز و بوم داده اند.
خسروی به موضوع استیضاح نیز اشاره کرد و گفت: از بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کلیه وزیران آموزش و پرورش استیضاح شده اند و این بواسطه آن است که دولت ها نگاه ویژه ای به معلمان نداشته اند.
وی همچنین به رای اعتماد ندادن مجلس به دکتر نجفی کاندیدای وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: نجفی به چند دلیل رای نیاورد که دلیل نخست آن مشکلات قلبی او بود.
خسروی گفت: نجفی ۱۸ سال ارتباطش با آموزش و پرورش قطع شده بود و در لحظه آخر رای گیری با وجودی که با ایشان همکاری کردیم، اما خودش گفت: ‘نمی خواستم بیایم از من خواسته شده که این مسوولیت را قبل کنم’.

عباس مقتدایی خوراسگانی  با بیان اینکه در مجلس کارهای زیادی برای بهبود وضعیت معیشتی معلمان صورت گرفته است، گفت: در عین حال معتقد هستیم هنوز خیلی کارها بر روی زمین مانده است.
مقتدایی افزود: این بدان خاطر است که مجلس طرح هایی را به تصویب می رساند که لایحه آن توسط دولت به مجلس ارجاع شود و تا زمانی که چیزی به ما نرسد، نمی توانیم اقدامی صورت دهیم در عین حال خیلی از مواقع طرح هایی را خودمان به دولت می سپاریم تا اجرا کند.
عضو دیگر کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تربت حیدریه نیز گفت: واقعیت آن است که اگر هنوز بسیاری از مشکلات معلمان برطرف نشده، هم دولت و هم مجلس مقصر هستند.

در این جلسه نماینده معلمان تربت حیدریه گفت: زمزمه استیضاح مجدد دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش بوی سیاسی کاری می دهد.
حسین ناصری افزود: بیمه معلمان هنوز وجاهت قانونی ندارد و پاداش های معلمان به صورت قسطی پرداخت می شود.
نماینده انجمن اولیا و مربیان نیز گفت: آموزش و پرورش به تخصص و تجارب ما اهمیت قائل نمی شود و بسیاری از تصمیم گیری ها بدون حضور معلمان صورت می گیرد.
محمد رضا تقی نژاد افزود: امروز ما بیشتر از آنکه نگران وضعیت تحصیلی فرزندان خود باشند نگران سلامت جسم و روح و بنیان های فکری و اعتقادی آن ها هستیم.
فیروزه یونسی فر عضو پارلمان دانش آموزی نیز هویت بخشی به جنسیت دانش آموزان مورد تاکید قرار داد و ایجاد مدارس شاد را خواستار شد.
هادی کوشا معلم پژوهشگر نمونه کشوری نیز گفت: امروز موضوع معیشت فرهنگیان به یک سوژه خنده دار در فضای جاری تبدیل شده و شانیت معلمان مورد استهزا قرار گرفته است.
معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز گفت: اتفاقا مثبت و منفی معلمان تنها در همین کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی رخ می دهد و نباید دیگران را مقصر دانست.
علیرضا کاظمی افزود: هم اکنون با بسیاری از برنامه ها و پروژه هایی در خراسان رضوی مواجه هستیم که معطل اعتبارات می باشد.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.