آخرین اخبار
خانه / در آینه‌ی تلاش مسئولین / مه ولات / طرح هادی روستایی و بهسازی و مقاوم سازی منازل روستایی مه ولات

طرح هادی روستایی و بهسازی و مقاوم سازی منازل روستایی مه ولات

طرح هادی همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در این شهرستان صد در صد تهیه شده است.

فرامرز فهیم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سیمای مه ولات، اظهار کرد: طرح هادی برای ۲۶ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان مه ولات تهیه شده است که در ۱۲ روستا فاز اول طرح اجرا شده و در ۶ روستای دیگر عملیات اجرایی ناتمام است.

وی افزود: با اجرای طرح هادی امید به زندگی در روستاها افزایش یافته و در بسیاری از روستاها مثل عبدل آباد، ازغند، زرمهر، خوشدره و … مهاجرت معکوس صورت گرفته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تا کنون ۵۵۰۰ جلد سند مالکیت با همکاری اداره ثبت اسناد صادر و تحویل روستاییان شده است، تصریح کرد: در ۲ سال گذشته ۱۲۰۰ پرونده به اداره ثبت اسناد ارسال شده که از این تعداد در ۴۱۴ مورد سند مالکیت صادر شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مه ولات یکی دیگر از حوزه های کاری این نهاد را تملک و واگذاری اراضی مسکن به روستائیان عنوان کرد و گفت: با همکاری اداره منابع طبیعی تا کنون ۱۰۹ هکتار زمین به تملک بنیاد مسکن این شهرستان درآمده که در ۲ سال اخیر ۱۱۰۰ قطعه به روستاییان واگذار شده است.

وی از بهره برداری یک کتابخانه در روستای عبدل آباد تا پایان سال جاری خبر داد و اضافه کرد: این کتابخانه در زمینی به مساحت ۲۸۰ مترمربع و با اعتبار ۲ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال که ۸۶۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی بنیاد مسکن و ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال توسط یک خیر تامین شده، در حال ساخت است.

فهیم افزود: خانه عالم در روستای عبدل آباد نیز تا کنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما برای تکمیل آن ۲۵۰ میلیون ریال دیگر مورد نیاز است.

این مقام مسئول اظهار کرد: در ۲ سال گذشته ۳۶۰ فقره وام ۱۲۵ میلیون ریالی با کارمزد ۵ درصد در اختیار روستاییان قرار گرفته است و امسال نیز ۱۸۰ فقره وام ۱۵۰ میلیون ریالی اعطا می شود.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مه ولات گفت: از سال ۸۳ تا کنون ۱۹۳۰ واحد مسکن روستایی در شهرستان مه ولات بهسازی و مقاوم سازی شده است.

یک هزار و نهصد و سی امین واحد مسکن روستایی مه ولات مقاوم سازی شدفرامرز فهیم  اظهار کرد: طرح ویژه بهسازی مساکن روستایی همزمان با سراسر کشور در شهرستان مه ولات از سال ۸۳ در راستای ارتقای کمی و کیفی واحدهای مسکونی روستایی آغاز شده و تا کنون ۱۹۳۰ واحد با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال در این شهرستان بهسازی و مقاوم سازی شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه امسال ۱۸۰ فقره تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریالی بهسازی و نوسازی با کارمزد ۵ درصد بین متقاضیان توزیع شده است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون عملیات بهسازی ۸۴ واحد مسکن روستایی انجام شده است.

فهیم تعداد واحدهای مسکن روستایی را که در شهرستان مه ولات نیاز به مقاوم سازی دارد، ۸۴۰۰ واحد اعلام کرد و افزود: در آخرین روز هفته دولت یک هزار و نهصد و سی امین واحد بصورت نمادین در روستای سلطان آباد به بهره برداری رسید.

گفتنی است، افتتاح پروژه آبرسانی فاز ۲ مجتمع گلستان با اعتبار ۸۲۰۰ میلیون ریال و بهره مندی ۶ روستا و ۹۱۱۳ نفر، افتتاح خانه عالم روستای عالی با ۸۵ متر مربع زیربنا و اعتبار ۳۵۰ میلیون ریال، افتتاح خانه عالم روستای فتح آباد با ۱۲۰ متر مربع زیربنا و اعتبار ۴۰۰ میلیون ریال، مرمت و لایه روبی قنات اسلام آباد ازغند، کانال انتقال آب قلعه جوق، تکمیل استخر ذخیره آب اخروی، کانال انتقال آب خوشدره، لوله گذاری و احداث چاه شماره ۲ برجک از مهم ترین پروژه هایی است که در آخرین روز هفته دولت در شهرستان مه ولات به بهره برداری رسید.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.