آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / ایرادات سیستم ارزشیابی توصیفی/مردودی در نظام ارزشیابی بی‌معناست

ایرادات سیستم ارزشیابی توصیفی/مردودی در نظام ارزشیابی بی‌معناست

خسروی سهل‌آبادی در واکنش به مردودی ۴۷ هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی:
ایرادات سیستم ارزشیابی توصیفی/مردودی در نظام ارزشیابی بی‌معناست
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است نباید به ۴۷ هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی که مردود شده اند دیرآموز گفت بلکه باید این مورد را پیگیری و تمهیداتی را برای ادامه تحصیل آنها فراهم کرد.
ابوالقاسم خسروی سهل آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با نگران کننده خواندن مردودی ۴۷ هزار دانش آموز پایه ابتدایی در سراسر کشور گفت: نظام ارزشیابی توصیفی از آن رو پایه گذاری شد که مردودی در آن معنایی نداشته باشد.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لازم است دلایلی که منجر به مردود شدن دانش آموزان آن هم در پایه اول ابتدایی شده است بررسی شود که قطعا کمیسیون آموزش به این موضوع ورود پیدا خواهد کرد.

سیستم ارزشیابی توصیفی ایراداتی دارد

وی افزود: یکی از دلایلی که می تواند منجر به مردودی دانش آموزان پایه اول ابتدایی شده باشد عدم سنجش آمادگی دانش آموزان پیش از دوران دبستان است از این رو ضروری به نظر می رسد پیش از اینکه کودکی به عنوان دانش آموز وارد مقطع اول ابتدایی شود، میزان هوش وی با آزمون ویژه ای سنجیده شود که آیا آمادگی ذهنی جهت حضور در مدرسه پیدا کرده است یا خیر.

خسروی سهل آبادی همچنین تصریح کرد: از دلایل دیگر می تواند نحوه آموزش ابتدایی باشد چرا که تا پیش از اینکه سیستم مردودی هم وجود داشت این تعداد دانش آموز مردود نمی شدند لذا ممکن است سیستم ارزشیابی توصیفی در قسمت هایی ایراداتی داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال نمی توان به صراحت به این سری از دانش آموزان دیرآموز گفت و آنها را برای آموزش های ویژه به مدارس استثنایی فرستاد بلکه باید به سرعت ابتدا آسیب شناسی در این موضوع صورت گیرد و بعد تمهیداتی برای ادامه تحصیل این افراد فراهم شود./

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.