آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / تولید نخستین زعفران ارگانیک ایران در شهرستان زاوه/ لزوم ایجاد برندهای‌جهانی طلای‌سرخ

تولید نخستین زعفران ارگانیک ایران در شهرستان زاوه/ لزوم ایجاد برندهای‌جهانی طلای‌سرخ

118003_thumخسروی سهل‌آبادی عنوان کرد:

تولید نخستین زعفران ارگانیک ایران در زاوه/ لزوم ایجاد برندهای‌جهانی طلای‌سرخ

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید بازارهای جهانی زعفران را مدیریت کنیم،گفت:لازمه به دست آوردن آن ایجاد آموزش های لازم و ارایه برندهای معروف جهانی است.

ابوالقاسم خسروی سهل‌آبادی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص صادرات غیررسمی پیاز زعفران به کشورهای همجوار و نبود صنایع بسته بندی این محصول،‌ گفت: کشور ما در تولید زعفران جهان رتبه نخست را یدک می کشد و بزرگترین صادرکننده این محصول به شمار می رود که باید برای معرفی بیشتر این محصول به جهانیان اقدامات اساسی و مثبتی انجام گیرد.

118002_origصنایع بسته بندی طلای سرخ ایران جدی گرفته شود

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسته بندی زعفران ایران باید جدی گرفته شود، افزود: بسته بندی زعفران نقش اساسی در بازاریابی و صادرات آن به دیگر کشورها دارد ولی متاسفانه آن را جدی نگرفتیم و این باعث شده تا کشورهایی همچون اسپانیا و امارات زعفران ما را به صورت فله ای خریداری کرده و با بسته بندی های منحصر به فرد خودشان آن را در جهان توزیع کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: نخستین وظیفه ما این است تا بازارهای جهانی زعفران را مدیریت کنیم ولازمه آن آموزش های لازم و ارایه برندهای معروف و مطابق با استانداردهای جهانی است.

خسروی سهل آبادی با اشاره به اینکه نخستین زعفران ارگانیک ایران در شهر ستان زاوه تولید می شود، افزود: ارگانیک کردن زعفران  علاوه بر فراهم آوردن ارزش افزوده برای کشورمان فرصت مناسبی است تا تعاونی ها  تلاش بیشتری دراین عرصه از خود نشان دهند.

zaferanلزوم نظارت جهاد کشاورزی بر روند قیمت‌گذاری زعفران

این نماینده مردم درمجلس نهم با اشاره به اینکه محصول زعفران هرساله نزدیک به ۲۰ هزار فرصت شغلی در تربت حیدریه ایجاد می کند،‌تصریح کرد: با توجه به اینکه درسال های اخیر با پدیده خشکسالی و کمبود آب مواجه هستیم می توانیم،محصول زعفران را که نیاز به آبیاری زیادی ندارد را در داخل گسترش دهیم و از صادرات غیررسمی و بی رویه پیاز زعفران به کشورهای همجوار همچون افغانستان خودداری کنیم.

وی با پرداختن به نوسانات بهای زعفران در ماه های اخیر،ادامه داد: قیمت زعفران در زمان بهره برداری محصول به ۴ میلیون تومان در هر کیلو به فروش می رسد؛ولی متاسفانه با وجود دلالی های مختلف و نبود نظارت از سوی جهاد کشاورزی شاهد افزایش بهای طلای سرخ تا ۷ میلیون تومان هستیم که این امر به ضرر کشاورز تمام می شود و با ایجاد برنامه های مدون می توان این افزایش قیمت را به سمت کشاورزسوق داد.

images-210x170پودرهای زعفران تقلبی سلامت جامعه را تهدید می کند

سهل آبادی با بیان اینکه ورود محصولات تقلبی زعفران چینی سلامت مصرف کنندگان را به خطر می اندازد، یادآور شد: نبود نظارت های لازم در بازار باعث شده است تا برخی افراد سودجو با واردات غیرمجاز و غیر اصولی پودرهای زعفران تقلبی که بیشتر آن ها هم از چین وارد می شود ،سلامت غذایی جامعه را تهدید کنند.

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیش بینی کرد که با آموزش های لازم در چگونگی کاشت،داشت و برداشت این محصول که درخراسان رضوی انجام می گیرد،می توان برداشت طلای سرخ این استان در سال جاری را افزایش داد./

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.