آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / خسروی سهل آبادی: ضرورت تقویت شرکت های دانش بنیان با حمایت دولت و مجلس برای حضور دانشمندان و نخبگان

خسروی سهل آبادی: ضرورت تقویت شرکت های دانش بنیان با حمایت دولت و مجلس برای حضور دانشمندان و نخبگان

????? ???????????? ?? ????? ????? ??? ?????? ????
عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب معقد است دولت و مجلس می توانند با تقویت شرکت های دانش بنیان و ارائه تسهیلات،دانش و خلاقیت دانشمندان و نخبگان علمی کشور را در راستای تحقق اهداف اقتصاد دانش بنیان به کار گیرند.

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه، ۲۲ مهر ماه) در دیدار جمعی از دانشجویان و استعدادهای برتر علمی کشور، توصیه ها و هشدارهای مهمی به نخبگان و مسئولان بیان کردند و با تأکید بر لزوم جدی گرفته شدن بنیاد نخبگان به عنوان یک بنیاد ملی و راهبردی و همچنین ایجاد زمینه برای نقش آفرینی عملی استعدادهای جوان در جامعه، شرکت های دانش بنیان را یکی از پایه های اصلی اقتصاد مقاومتی دانستند و گفتند: آینده کشور به برکت اهداف، شعارها و حرکت انقلابی جامعه و حضور انبوه نخبگان جوان و حرکت عظیم و پرشتاب علمی و فناوری که آغاز شده است، آینده ای روشن و همراه با پیشرفت و اقتدار و نفوذ روزافزون معنوی در منطقه و جهان خواهد بود و کسانی که در این شرایط بدنبال دلسرد کردن نسل جوان از حال و آینده هستند، مرتکب خیانت به کشور و ناموس ملی می شوند.

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان خود دیدار با جوانان نخبه و مصمم و پرنشاط را امیدآفرین خواندند و با اشاره به ضریب هوشی بالای جوانان نسبت به متوسط جهانی افزودند: از آنجا که جمهوری اسلامی ایران قدرت خود را درون زا می داند، جوانهای هوشمند، متعهد و با استعداد، از بزرگترین فرصت و ثروت این کشور محسوب می شوند.

حضرت آیت الله خامنه ای بعد از این مقدمه، چند سفارش پدرانه به جوانان نخبه داشتند. نخبگی را یک نعمت الهی دانستن و بجا آوردن شکر این نعمت اولین توصیه رهبر انقلاب به جوانان برتر علمی بود که گفتند: این نخبگی را از برکت انقلاب اسلامی نیز بدانید زیرا انقلاب به جوانان ایران شخصیت، هویت و جرأت داد تا نیرو و استعداد درونی خود را بکار اندازند.(اینجا بخوانید)

بر همین اساس دکتر خسروی عضو  کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خانه ملت به نقش ویژه نخبگان در تحقق اقتصاد دانش بنیان و راه اندازی و هدایت شرکت های دانش بنیان تأکید کرد و ضرورت های مورد نیاز این امر را بیان داشت.

خسروی سهل آبادی: ضرورت تقویت شرکت های دانش بنیان با حمایت دولت و مجلس برای حضور دانشمندان و نخبگان

ابوالقاسم خسروی سهل آبادی دیگر عضو کمیسیون آموزش مجلس نیز در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت با تأکید بر فرمایش رهبری در خصوص فراهم سازی شرایط جهت عدم تمایل نخبگان به مهاجرت، گفت: دولت و مجلس در راستای حفظ نخبگان باید به مسائلی توجه کنند که سبب ماندگاری این افراد در میهن می شود و آنها را تقویت کنند.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: همواره رمز اقتدار نظام جمهوری اسلامی علم و تولید دانش بوده که این قضیه توسط نیروهای اهل علم و اندیشه به تولید می رسد.

وی افزود: سال ها برنامه ریزی می کنیم تا فردی از مقطع ابتدایی تا دانشگاه به نخبگی برسد لذا باید برای حفظ این فرد در کشور کوشش کنیم و جایگاهی برای خلاقیت و نوآوری برای وی فراهم آوریم.

خسروی سهل آبدی در ادامه با بیان اینکه زودتر از موعد به افق ۱۴۰۴ در حوزه علمی دست یافته ایم، اذعان کرد: هم اکنون در خاورمیانه در حوزه علمی رتبه نخست را داریم و حتی در سطح بین المللی در برخی حوزه های خاص و مهم مثل نانو و هسته ای جزء ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم لذا باید به سمتی حرکت کنیم که این رشد علمی توقف پیدا نکند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان در تحقق اقتصاد دانش بنیان در کشور، خاطرنشان کرد: دانشمندان و نخبگان علمی می توانند در حوزه اقتصاد به خلاقیت بپردازند و اقتصاد کشور را به حدی از بلوغ برسانند که از مشکلات دور شده و اهداف اقتصاد دانش بنیان مد نظر رهبری محقق شود که این امر با تقویت شرکت های دانش بنیان از سوی دولت انجام می پذیرد.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.