آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / استخدام غیرکارشناسی و ناعادلانه آموزش‌وپرورش سبب شده هر روز گروهی تجمع کنند

استخدام غیرکارشناسی و ناعادلانه آموزش‌وپرورش سبب شده هر روز گروهی تجمع کنند

113675_thumعضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه استخدام‌ها در آموزش‌وپرورش تنها باید از طریق دانشگاه فرهنگیان صورت ‌گیرد، تصریح کرد: شکل و نوع استخدام غیرکارشناسی و ناعادلانه آموزش و پرورش طی سال‌های گذشته سبب شده هر روز یک گروه با تجمع به دنبال تغییر وضعیت باشند.

ابوالقاسم خسروی سهل‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به تحصن معلمان حق‌التدریس پیش‌دبستانی در مقابل مجلس اشاره کرد و گفت: نظام جذب معلم یکی از محورهای مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و در طول ۳۶ سال گذشته در رابطه با جذب معلم از طریق دانشگاه تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان اقدامی کارشناسی شده و متناسب با نیاز بوده است اما استخدام خارج از این ضابطه، مشکلات فراوانی به وجود آورده است.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این مدت ۱۲۰ هزار معلم فقط از طریق نهضت سوادآموزی استخدام شده‌اند که بیش از ۹۰ درصد آنها خانم‌ها هستند و در حال حاضر ۷۵ درصد معلمان شهر تهران را بانوان‌ تشکیل می دهند؛ به همین دلیل شکل و نوع استخدام غیرکارشناسی و البته ناعادلانه آموزش و پرورش طی سال‌های گذشته سبب شده هر روز یک گروه با تجمع به دنبال تغییر وضعیت باشند.

وی افزود: باید ساز و کاری در آموزش و پرورش ایجاد شود که استخدام‌ها جز از مسیر دانشگاه فرهنگیان صورت نگیرد؛ که این اقدام برای نخستین بار در سال جاری صورت گرفت و ۵ هزار نفر در آزمون استخدام شدند.

خسروی سهل‌آبادی به وضعیت معلمان پیش‌دبستانی با سابقه و معترض اشاره کرد و گفت: بهتر است مربیان پیش دبستانی در همین مقطع به کار گرفته شوند و دولت با تقبل بخشی از هزینه‌های این مدارس در کنار اولیاء رضایت آنها را جلب کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره جلب رضایت معلمان پیش دبستانی که رو به روی مجلس تجمع می‌کنند، گفت: این افراد می‌خواهند استخدام شوند اما استخدام‌ها تنها باید از طریق دانشگاه فرهنگیان صورت بگیرد؛ بنابراین دولت می‌تواند بیمه مربیان و مکان پیش‌دبستانی‌ها را تأمین کند و نیمه دیگر هزینه‌ها را خانواده‌ها متقبل شوند که در این صورت یک قرارداد منصفانه با مربیان با تجربه بسته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مربیان پیش‌دبستانی در حالی برای چندمین بار در هفته‌های اخیر در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند که خواستار تغییر وضعیت شغلی خود و استخدام در آموزش و پرورش با توجه به سابقه کاری‌شان هستند./

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.