آخرین اخبار
خانه / در آینه‌ی تلاش مسئولین / مه ولات / برگزاری شب شعر عاشورایی در مهنه مه ولات

برگزاری شب شعر عاشورایی در مهنه مه ولات

DSC01156شب شعر عاشورایی همزمان با سالروز شهادت حضرت امام زین العابدین با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مه ولات و انجمن شعر وادب ابوسعید ابوالخیر و شواری اسلامی و دهیاری مهنه در محل هیات ابوالفضلی  دهستان مهنه برگزار شد.

در ابتدای مراسم خانم فلاح دبیر و مسئول انجمن شعر و ادب ابوسعید مهنه گفت: انجمن شعر و ادب مهنه به عنوان اولین انجمن رسمی از ایام شعبانیه زیر نظر اداره فرهنگ و و ارشاد  اسلامی شهرستان کار خود را آغاز کرده است.

وی افزود: مهم ترین اهداف کوتاه مدت این انجمن رشد و پرورش استعداد های افراد در زمینه نقالی، شاهنامه خوانی، وکشف استعداد های شاعری می باشد و همچنین تقویت بنیه فرهنگی- هنری در کل شهرستان نیز از اهداف بلند مدت این انجمن است.

وی ادامه داد: با وجودافراد برجسته ای همچون پروانه مه ولاتی، محمد حسن قاضی حسامی و قهرمان در شهرستان مه ولات هرگز نخواهیم توانست مقوله فرهنگ را نادیده بگیریم لذا تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم فضای مناسب فراهم آوریم چرا که افرادی هستند که استعداد های بالقوه ی زیادی دارند و می توانند شاعران برجسته ای شوند و برای شهرستان افتخار آفرین باشند.

مسئول انجمن  شعر و ادب ابوسعید مهنه در پایان خواستار همکاری و حمایت بیشتر مسئولین شد و گفت: امیدواریم در مسیر تقویت شعر و شاعری گام های موثری برداریم و زیر پرچم ابوسعید و به نام ابوسعید ابوالخیر مهنه فعالیت کنیم.

در ادامه پورعباسی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مه ولات اظهار داشت: اجرای یک برنامه فرهنگی اگر چه در دید اول ساده به نظر می رسد ولی نیازمند تلاش ها و پیگیری های مستمر می باشد.

وی افزود: امروزه سنگر و جبهه ای وجود ندارد که بتوانیم از ملت خود دفاع کنیم لذا رسالت تک تک ما در راستای ادامه دهنده کار شهدا، رسالت فرهنگی است و ما باید با کمک گرفتن از آیات کلام الله مجید در جهت مودت ، محبت، دوستی و تلاش و فعالیت به توسعه کارهای فرهنگی بپردازیم.

وی گفت: اگر چه ساخت مسجد  یک کار خیر بزرگی است ولی انجام کار فرهنگی نیزاقدام بزرگی می باشد که زیر ساخت و زیربنای این چنین کارها می باشد لذا تمامی مردم و خیرین شهرستان مه ولات به هر نحوی؛ قلما، فکری، جانی و مالی در این راستا همکاری کنند تا بتوانیم بستری مناسب فراهم آوریم.

پور عباسی از برگزاری کنگره بین المللی ابوسعید در اردیبشهت ۹۵ خبر داد و گفت: برگزاری این کنگره یک حرکت زیبا و بین المللی است که نقطه عطف و شروع این کنگره از دهستان مهنه می باشد و بستر مناسب آماده است ولی کنگره ابوسعید در حد و قواره یک شهرستان نیست و نیاز به حضور و حمایت مسئولین استانی و کشوری دارد.

حجه الاسلام میری امام جمعه فیض آباد ضمن تشکر از برگزارکنندگان مراسم شب شعر عاشورایی ، سرودن اشعار حماسی و رجز خوانی در صحنه های نبرد را جزء قدیمی ترین اصول در جنگها بیان نموده و با قرائت چند قطعه شعر، شور روحانی خاصی به مجلس بخشید.

فرماندار مه ولات در مراسم شب شعر عاشورایی اظهار داشت: شعر و ادب در هر جامعه ای بیانگر افکار ، عقاید، ارزش ها و باورهای آن جامعه می باشد.و شعر شیعی نیز بیانگر مکتب والای اسلام و مکتب ولایت و امامت است که با واقعه عید غدیر خم آغاز شده است.

وی افزود: شعر شیعی و عاشورایی به دو موضوع متمایز مدیحه سرایی و حماسه سرایی پرداخته است و در واقع فضائل و رذایل را بیان می کند. و این دو در دو جبهه مخالف هم هستند و شعر شیعی نیز اینگونه اوصافی دارد که هم ظلم های وارد شده به اهل بیت و استکبار ستیزی را بیان می کند و هم روحیه انقلابی و حماسی شیعیان را به تصویر می کشد.

شایان ذکر است: اجرای سرود توسط اعضای انجمن شعر و ادب ابوسعید مهنه، قرائت شعر توسط شاعران منطقه  و اهدای هدایای به شاعران از دیگر برنامه های این مراسم بوده است.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.