آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / پاداش خدمت بازنشستگان فرهنگیان تا پایان آبان ماه پرداخت می شود

پاداش خدمت بازنشستگان فرهنگیان تا پایان آبان ماه پرداخت می شود

81834714-70295776 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این که همه بازنشستگان دولت پاداش خدمت خود را دریافت کردند به جز فرهنگیان گفت: پاداش خدمت بازنشستگان فرهنگیان تا پایان آبان ماه پرداخت می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالقاسم خسروی سهل آبادی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تربت حیدریه در دیدار از غرفه ایرنا افزود: خبری که برای فرهنگیان دارم این است که اجرای کامل نظام رتبه بندی اجرا می شود.

وی ادامه داد: یکی از محورهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که حدود ۵ سال از نظر محتوا و مسایل علمی دانشمندان مختلف تعلیم و تربیت و حوزه و دانشگاه روی آن کار کردند تقریبا سه سال است عملیات اجرایی آن در آموزش و پرورش شروع شده است.
خسروی اضافه کرد: یکی از محورهای مهم این سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بحث جذب معلمان است که براساس این سند نقشه راه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش است معلمان باید از طریق دانشگاه فرهنگیان و پس از آموزش دیدن مراحل مختلف جایگاه ویژه ای در آموزش و پرورش داشته باشند.
نماینده مردم تربت حیدریه یادآور شد: ما سه سال پیش این مطلب را در زمان وزارت حاج بابایی شروع کردیم و در وزارت آموزش و پرورش فانی بحث نظام رتبه بندی معلمان تکمیل شد.
وی گفت: طرح نظام رتبه بندی معلمان باید سمت و سوی نظام جذب معلم براساس کیفیت باشد و کسانی که از نظر کیفی، مسایل آموزشی، خلاقیت و نوآوری در مسایل مختلف آموزش و پرورش جایگاه ویژه ای داشته باشند بر همین اساس در نظام رتبه بندی، رتبه بالاتری را کسب می کنند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: در واقع به نوعی همان نگاهی که به هیات علمی دانشگاه و مراتب مختلف هیات علمی در دانشگاه وجود دارد همین نگاه باید به معلم در آموزش و پرورش وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: آنچه که هم اکنون در آموزش و پرورش اعمال شده است نظام رتبه بندی جامع و کامل که مدنظر کمیسیون آموزش و تحقیقات است نیست ولی یک گام موثر در جهت اجرای رتبه بندی معلمان که جایگاه ویژه ای پیدا کنند و در نظام تعلیم و تربیت موثر باشد، است.
نماینده مردم تربت حیدریه درخصوص بحث استخدام معلمان گفت: براساس قانون دانشگاه فرهنگیان ۵ هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام داریم که آزمون آن برگزار شد که برای جذب این ۵ هزار نفر حدود ۱۸۰ هزار نفر شرکت کردند.
خسروی گفت: امسال این اقدام صورت گرفت و امیدوارم در سال آینده این اتفاق بیفتد و نظام جذب در آموزش و پرورش نظام علمی و کاملا کارشناسی و جامع باشد.
وی ادامه داد: این یک زنگ خطر بسیار مهمی است که توجه داشته باشیم فارغ التحصیلان زیادی از بهترین و معتبرترین دانشگاه های کشور متقاضی شرکت در آموزش و پرورش هستند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیق مجلس درباره نمایشگاه مطبوعات گفت: مطبوعات چشم بینای مردم هستند و مظهر اجرای امر به معروف و نهی از منکر هستند. مطبوعات می توانند از حقوق مردم دفاع کنند و باعث این شوند که مسوولین با دقت و توان بیشتری در مسیر انجام وظیفه خود حرکت کنند.
خسروی گفت: ما همشیه باید این جایگاه بزرگ و مهم را به عنوان یک امر حیاتی تقویت کنیم و دولت و مجلس و قوه قضاییه در برابر نقد مطبوعات پاسخگو باشند و مسوولانه پاسخگو باشیم و این شعار امسال مطبوعات شعار بسیار مناسبی است.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.