آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / طرح استیضاح فانی فعلا به مصلحت نیست

طرح استیضاح فانی فعلا به مصلحت نیست

139209271653512621762463ssdsdadخسروی سهل‌آبادی در گفت‌و‌گو با میزان:
طرح استیضاح فانی فعلا به مصلحت نیست/مهم‌ترین مشکل مطرح شده، عدم پرداخت پاداش خدمت فرهنگیان است
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه طرح استیضاح فانی فعلا به مصلحت نیست، گفت: مهم ترین و بیشترین مشکل منتقل شده به مجلس عدم پرداخت پاداش خدمت فرهنگیان است.

ابوالقاسم خسروی سهل‌آبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری میزان، درباره امضای برخی از نماینده‌های مجلس برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر مشکلات وزارت آموزش و پرورش به نوعی به نمایندگان منتقل می‌شود، مهم ترین و بیشترین مشکل منتقل شده به مجلس عدم پرداخت پاداش خدمت فرهنگیان است.

وی ادامه داد: این مشکل باعث گلایه‌مندی بسیاری از فرهنگیان شده است که ۱۵ ماه پاداش خدمت‌شان را دریافت نگرده‌اند.

حق فرهنگیان در پرداخت پاداش خدمت اجحاف شده است

نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: با توجه به اینکه اکثر کارمندان دولت در وزارت خانه‌های دیگر پاداش خدمت‌شان را به موقع دریافت می‌کنند، در این خصوص در حق فرهنگیان اجحاف شده است، چرا که کارمندان فرهنگی، ۱۵ ماه منتظر اقدامی از سوی وزارت آموزش و پرورش هستند و همین مسئله یکی از عوامل نارضایتی مجموعه‌های آموزش و پرورش شده است.

کمبود ۵۰ هزار نیروی انسانی در مناطق محروم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بحث نوع کمبود نیروی انسانی در برخی از مناطق محروم را از دیگر مشکلات وزارت آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: در مناطق محروم و شهرستان‌های دور افتاده با کمبود حدود ۵۰ هزار نیروی انسانی مواجه هستیم.

۴۰ هزار نیروی مازاد در کلان شهرها

خسروی سهل‌آبادی با اشاره به اینکه در شهرهای بزرگ و کلان شهرها مثل تهران، ۴۰ هزار نیروی مازاد وجود دارد، تصریح کرد: این نیروهای مازاد در شهرهای بزرگ باعث شده، در شروع سال تحصیلی با مشکلات تامین نیرو در مناطق محروم روبه رو شویم.

مقصر اصلی در مشکلات وزارت اموزش و پرورش چه کسی است؟

وی عنوان کرد: این تقصیر تنها متوجه وزیر آموزش و پرورش نیست؛ در واقع اگر بخواهیم بگوییم مقصر اصلی چه کسی است؟ باید تقسیم کنیم و در این مواقع مجلس هم سهمی دارد. باید مجلس در کنار دولت تلاش کند تا زمینه به کارگیری نیروی جوان تحصیل کرده فراهم شود.

استخدام‌های غیر کارشناسی در وزارت آموزش و پرورش

نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رویکرد مجلس در خصوص استخدام‌های غیر کارشناسی عنوان کرد: یکی از مصوبه‌های مجلس استخدام نیروهای شاغل در نهضت سوادآموزی است که بدون اینکه نظر کارشناسی بدهیم که به چه جنسی، و چه رشته ای این نیاز این طرح را تصویب کردیم.

آموزش و پرورش با کمبود بودجه مواجه است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این مطلب که با استیضاح وزیر آوزش و پرورش مخالفت است، خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند وزارت اموزش و پرورش یک وزارت خانه معمولی نیست و همه باید کمک کنیم، واقعا کمکی از سوی دیگر ارگان‌ها مشاهده نمی‌شود و هر سال آموزش و پرورش با کمبود بودجه مواجه است. وزارت آموزش و پرورش اگر بخواهد بدون وزیر و تنها با سرپرست مدیریت شود، مشکلات چندبرابر خواهد شد.

پرداخت سرانه مدارس، با مشکلاتی مواجه است

خسروی سهل‌آبادی با بیان اینکه در حال حاضر سرانه مدارس با مشکلاتی مواجه بوده و پرداخت نشده است، ادامه داد: فشار و جو روانی علیه وزیر آموزش و پرورش ایجاد شده و وزیر آموزش و پرورش با کمبود بودجه توانایی حل چه میزان از مشکلات وزارت خانه را در شرایط حاضر دارد؟

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.