آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / انتقاد از نبود نیازسنجی برای جذب نیرو در مدارس کشور/ لزوم تربیت نیروی مراکز آموزش استثنایی از طریق دانشگاه فرهنگیان

انتقاد از نبود نیازسنجی برای جذب نیرو در مدارس کشور/ لزوم تربیت نیروی مراکز آموزش استثنایی از طریق دانشگاه فرهنگیان

126217_thumخسروی سهل آبادی تأکید کرد:
انتقاد از نبود نیازسنجی برای جذب نیرو در مدارس کشور/ لزوم تربیت نیروی مراکز آموزش استثنایی از طریق دانشگاه فرهنگیان
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش فعالیت درستی در بخش نیازسنجی برای جذب نیرو در مدارس مختلف کشور ندارد، گفت: در این زمینه با نوعی عدم توازن در توزیع نیرو مواجه هستیم.
ابوالقاسم خسروی سهل آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تأکید بر تربیت نیرو برای مراکز استثنایی گفت: در حال حاضر در قبال ۸۰۰ نفر مربی مرکز استثنایی بازنشسته تنها ۱۲۰ نفر جذب می شوند که این مورد حکایت از عدم برنامه ریزی و تربیت نیرو برای این مراکز از سوی وزارت آموزش و پرورش دارد.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی تربیت نیروی مراکز استثنایی را برعهده دانشگاه فرهنگیان دانست و عنوان کرد: آموزش و پرورش باید بر اساس نیازسنجی که در شهرهای مختلف دارد، نیروی مورد نیاز مراکز استثنایی را از طریق دانشگاه فرهنگیان آموزش داده و تربیت کند.

وی افزود: متأسفانه مواردی را شخصا مشاهده کرده ام که افرادی به شغل معلمی در مراکز استثنایی و یا در سایر مدارس ابتدایی مشغول هستند که در رشته دامداری، شیلات و یا سایر رشته های غیرمرتبط تحصیل کرده اند لذا این مورد به تنهایی نوعی آسیب است که باید برطرف شود.

 ضرورت حمایت از مربیان آموزش استثنایی با ارائه تسهیلات ویژه

خسروی سهل آبادی به سختی کار مربیان مراکز استثنایی اشاره و بیان کرد: افرادی که با دانش آموزان دارای مشکل جسمی، حرکتی و کم توان ذهنی سروکار دارند باید سختی کار بیشتری نسبت به سایر معلمان بگیرند که مبلغ ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان نمی تواند رقم مناسبی برای سختی کار آنها باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر باید فرصت های مناسبی برای فراغت معلمان مراکز استثنایی در نظر گرفته شده و با در نظر گرفتن تسهیلات بیشتر آنها را نسبت به این شغل با انگیزه تر کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به نظام های آموزشی سراسر دنیا اشاره و خاطرنشان کرد: در تمامی کشورهای موفق به لحاظ آموزشی، جذب معلم به صورت قانونمند صورت می گیرد در حال که در ایران نه تنها در رشته آموزش استثنایی بلکه در سایر موارد نیز این موضوع لحاظ نمی شود چنانچه در حال حاضر ۷۵ درصد معلمان شهر تهران خانم هستند که این مورد حکایت از عدم نیازسنجی آموزش و پرورش در جذب نیرو دارد./

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.