آخرین اخبار
خانه / اخبار / آیا اتحاد دو کاندیدا(آقایان رئیسی و قالیباف) و انصراف یکی به نفع دیگری، ضرورت دارد؟

آیا اتحاد دو کاندیدا(آقایان رئیسی و قالیباف) و انصراف یکی به نفع دیگری، ضرورت دارد؟

Image result for ‫رییسی و قالیباف‬‎Image result for ‫رئیسی و قالیباف پناهیان‬‎

پس از سخنرانی حجت الاسلام پناهیان در اجتماع بزرگ طلاب و روحانیون در قم، و پاسخ دادن به این سوال که آیا اتحاد دو کاندیدا (آقایان رئیسی و قالیباف) و انصراف یکی به نفع دیگری، ضرورت دارد؟، با وجود توضیح روشن ایشان، برخی عزیزان به علت شتابزدگی و بی‌دقتی یا اکتفا به شنیده‌ها، دچار سوءتفاهم در برداشت شدند و نقدی در این خصوص منتشر کردند. شاید برای عزیزان دیگری هم  سوءبرداشت مشابهی پیش آمده باشد. لذا برای رفع این سوءتفاهم‌ها،

اولا، پیشنهاد می‌شود آن پاسخ با دقت ملاحظه شود:
https://t.me/Panahian_ir/3656 | صوت- ۴ دقیقه
https://t.me/Panahian_ir/3654 | متن

ثانیا، پاسخ حجت الاسلام پناهیان به آن پرسش را در چند بند جداگانه تقدیم می‌کنیم تا مطلب روشن شود.

ماحصل پاسخ ایشان به سوال برخی طلاب و روحانیون حاضر، این بود که:

۱️- تصمیمگیری در خصوص انصراف یک کاندیدا به نفع دیگری، مربوط به هفتۀ آخر است نه الان!  بنابراین پرداختن و دامن زدن به این موضوع در_حال_حاضر اتلاف وقت و هرز دادن انرژی نیروهای انقلاب است که الان باید به روشنگری چهره به چهره در خصوص اشکالات وضع موجود و لزوم تغییر آن و نیز به تبلیغ کاندیدای خود بپردازند. جبهۀ حق همیشه از پرداختن به امور غیر اولویت‌دار و غافل شدن از اولویت‌ها ضربه خورده است. مثل جریان جنگ اُحد که عده‌ای زودتر از موعد تنگه را رها کردند و دنبال جمع غنایم رفتند.

۲️- اتحاد و یکی شدن دو کاندیدای طرفدار تغییر وضع موجود (آقایان رئیسی و قالیباف) در صورتی فایده دارد که اگر یکی از آنها انصراف دهد، آرای او به دیگری منتقل شود. در حالیکه نمی‌توان به طور یقین این را گفت. درست است که این دو بزرگوار آرای مشترکی دارند، اما هر کدام آرای خاص خود را نیز دارند. این بدان معنی است که احتمال دارد(دقت کنید: احتمال!) اتحاد این دو بزرگوار به نفع تغییر وضع موجود نباشد. شاید(دقت کنید: شاید!) بهتر باشد که هردو بزگوار تا آخر در صحنه باشند و رقابت نهایی در دور دوم صورت گیرد. بررسی این  احتمال، که طبعا ابعاد دیگری هم دارد، وقتش بعد از مناظرۀ سوم و بررسی ملاحظات میدانی و آماری در همان موقع است نه الان.

۳️- اگر(دقت کنید: اگر!) طرفداران هر دو نامزد معترض به وضع موجود، گرفتار حواشی نشوند و با تلاشی خستگی ناپذیر و ادبیاتی مردم‌فهم به روشنگری چهره به چهره بپردازند و به بنرها و همایش‌ها اکتفا نکنند و غره نشوند، و واقعا خوب فعالیت کنند و جلوی فریب‌کاری‌ها را بگیرند، طبیعتا در دور دوم رقابت میان همین دو کاندیدا(آقایان رئیسی و قالیباف) خواهد بود؛ چون چون رقبای این دو، حرفی برای گفتن ندارند و امتیازی ندارند؛ چه از جهت موفق نبودن عملکرد چهارساله و چه از جهت نداشتن یک منطق و  گفتمان ناظر به واقعیات.

۴- نتیجه اینکه: تا بعد از مناظرۀ سوم از هرگونه تضعیف هرکدام از دو کاندیدای جبهۀ انقلاب باید پرهیز کرد. زیرا هر کدام از این دو بزرگورا، سبک، مدل و شیوه و زبان خاص خود و طبیعتاً مخاطب خاص خود را دارند. مهم این است که مردم با آگاهی صحیح و عمیق از اینکه چرا ادامه شیوه‌ی کنونی دولت در مدیریت کشور، کشور را به سمت ناامنی و فقر می‌برد، متوجه شوند که وضع موجود باید تغییر کند. ما باید از تمام ظرفیت‌های نیروهای انقلاب برای تغییر وضع موجود و نجات کشور از بی‌تدبیری‌ها و ساده‌اندیشی‌ها استفاده کنیم.

پایگاه اطلاع‌رسانی بیان معنوی
(دفتر نشر آثار و اندیشه‌های استاد پناهیان)
http://bayanmanavi.ir/post/3866
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✅ کانال رسمی #استاد_پناهیان
@Panahian_ir

Panahian.ir | استاد پناهیان

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.