آخرین اخبار
خانه / اخبار / در سال تولید و اشتغال زعفران ( طلای سرخ ملت ایران ) مورد بی مهری و عدم تدبیر است

در سال تولید و اشتغال زعفران ( طلای سرخ ملت ایران ) مورد بی مهری و عدم تدبیر است

بسم الله الرحمن الرحیم

 زعفران (طلای سرخ ملت ایران) در سال تولید و اشتغال …..؟!؟!؟!

رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در نوروز ۱۳۹۶ در حرم امام رضا (ع) فرمودند :

” من شعار امسال را «اقتصاد مقاومتی: تولید – اشتغال» قرار میدهم؛ یعنی اقتصاد مقاومتی عنوان کلّی است، بعد تولید و اشتغال؛ این مجموع نقاطی است که بایستی همه بر روی آن متمرکز بشوند. مطالبه‌ی من و مطالبه‌ی مردم از مسئولین عزیز و محترم این است که بر روی این دو نقطه متمرکز بشوند و کارها را با برنامه‌ریزی انجام بدهند و ان‌شاءالله در پایان سال نتایج آن را بتوانند به مردم گزارش کنند”.

  • چرا در سال تولید و اشتغال زعفران ( طلای سرخ ) ملت ایران مورد  بی مهری و عدم تدبیر است؟
  • چرا  ۹۵ درصد زعفران جهان در ایران تولید می شود ولی گردش مالی بیش از ۸۰ درصد زعفران در کشورهای خارجی است ؟!
  • چرا بیش از ۸۰ درصد گردش مالی زعفران ایرانی در جیب کشورهایی است که سهمی از تولید زعفران را دارا نیستند ؟!
  • چرا با وجود اینکه ایران ۹۵ درصد از زعفران جهان را تامین می‌کند تنها یک هشتم از گردش مالی این محصول ارزشمند را به خود اختصاص داده و کمتر از ۵۰۰ میلیون دلار( از گردش مالی چهار میلیارد دلاری طلای سرخ در جهان ) به ایران اختصاص دارد ؟

بعنوان نمونه در استان خراسان رضوی ۱۱۷ هزار خانوار به کشت زعفران مشغول هستند. زعفران در خراسان رضوی ۷۰ هزار شغل مستقیم و حدود ۲۱۰ هزار شغل غیر مستقیم یعنی نزدیک به ۳۰۰ هزار شغل ایجاد کرده است و در واقع منبع تامین معاش و زندگی بیش از یک میلیون نفر در استان به ویژه در روستا ها است و شهرستان های تربت حیدریه، مه ولات و زاوه خراسان رضوی با سطح زیر کشت زعفران حدود ۲۲ هزار هکتار بیشترین سهم تولید و اشتغال را دارد. ولی متاسفانه با گذشت حدود هشت ماه از فصل برداشت زعفران همچنان حاصل دسترنج و تلاش زعفران کاران و کشاورزان عزیز با مشکلات جدی و عدم تدبیر مواجه است.

راه حل بحران های  بیکاری،  حاشیه نشینی در کلان شهر ها،  پیشگیری از طلاق و خیلی از مشکلات دیگر کشور عزم و اراده ملی دولت برای حمایت از تولید و اشتغال است.

کشاورزان و زعفران کاران عزیز با تلاش و کوشش خستگی ناپذیر در سرما و گرما برای تامین رزق حلال جامعه مشغول  تولید و اشتغال هستند به امید اینکه مسئولین بدور از شعار و عوام فریبی در عمل با مدیریت جهادی و خدمت بدون منت گره گشای مشکلات مردم باشند و دست های پیدا و پنهان سوء مدیریت و عدم تدبیر زعفران طلای سرخ را شفاف به مردم اعلام کنند. بسیاری از شعارها و وعده ها  مسئولین و امانت داران مردم امروز وقت عمل است.

پای ولایت و آرمان های امام ره ایستاده‌ایم

یاعلی مددخسروی

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.