آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / بضاعت کم مردم و کاهش تنوع فرآورده های شیر موجب صادرات آن شده است

بضاعت کم مردم و کاهش تنوع فرآورده های شیر موجب صادرات آن شده است

11مه ولات – خبرگزاری مهر: وزیر جهاد کشاورزی گفت: به علت بضاعت کم مردم و کاهش تنوع فرآورده های شیر، مجبور به صادرات این محصول و یا تبدیل آن به شیرخشک هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حجتی بعد از ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان مه ولات که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: هزینه های دولت در بخش کشاورزی بالا و درآمد پایین است، این درآمدها جوابگوی ما نیستند.

وی افزود: در ارتباط با بخش کشاورزی یکی از مشکلات ما استفاده بیش از حد از ذخایر آبی و سفره های زیرزمینی است.

حجتی عنوان کرد: در زمینه چگونگی بهره برداری از ذخایر آبی و تغذیه سفره های زیرزمینی باید چاره ای بیندیشیم تا در آینده دچار آسیب های جدی نشویم، یکی از این راهکارها مدیریت صحیح در چگونگی برداشت از ذخایر و همچنین شناسایی ظرفیت های بالقوه جهت تغذیه و تقویت این سفره ها می باشد.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با بیمه کشاورزان، گفت: پیگیر بیمه سلامت و تامین اجتماعی کشاورزان هستیم که تاکنون حرکت های خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی حمایتی است، عنوان کرد: این بیمه تجارتی نیست و بیمه محصولات کشاورزی سالانه بیش از صد هزار میلیارد تومان از سوی دولت است که به تولید بخش کشاورزی کمک می کند اما چون در سال های گذشته بودجه کافی در این حوزه وجود نداشته، فشار به بانک کشاورزی آمده است.

حجتی ادامه داد: کشاورزان ما اگر در بحث محصولات دچار مشکل شوند بیمه متناسبی که بتواند خسارت های آنها را جبران نماید در حال حاضر وجود ندارد لذا سعی ما این است که سطح پوشش بیمه کشاورزان و سرانه بیمه آنها را افزایش دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: کشور ما در حال حاضر نصف سرانه دنیا شیر مصرف می کند در حالیکه این میزان باید دو برابر شود.

وی افزود: به علت بضاعت کم مردم و کاهش تنوع فرآورده های شیر، مجبور به صادرات این محصول و یا تبدیل آن به شیرخشک هستیم.

حجتی عنوان کرد: در بحث فرآورده های گوشتی نیز ما باید به سمت صادرات بیشتر حرکت کنیم و واردات این محصول را کنترل نماییم.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.