آخرین اخبار
خانه / مجتمع فولاد تربت حیدریه / نماینده هیات وزیران از مجتمع بزرگ فولاد رخ تربت حیدریه دیدن کرد

نماینده هیات وزیران از مجتمع بزرگ فولاد رخ تربت حیدریه دیدن کرد

حجت الاسلام ˈمصطفی پور محمدیˈ وزیر دادگستری که روز شنبه به عنوان نماینده هیات وزیران در آستانه سفر استانی رییس جمهوری به خراسان رضوی به تربت حیدریه سفر کرده است از مجتمع فولاد در حال ساخت این شهرستان در بخش جلگه رخ دیدن کرد.

حجت الاسلام ˈمصطفی پور محمدیˈ روز شنبه در حاشیه بازدید از مجتمع فولاد در بخش جلگه رخ تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در برنامه ششم توسعه بر شناسایی معادن کشور و زمین شناسی توجه ویژه ای شده و در دستور کار جدی دولت قرار گرفته است.

وی گفت: دولت، توسعه معادن و ایجاد زیر ساخت های صنعتی را به صورت جدی پیگیری و در برنامه کاری خود قرار داده است.

وزیر دادگستری با اشاره به خام فروشی محصولات معدنی درکشور، اظهار کرد: تا زمانی که ظرفیت های لازم صنایع بالادستی و پایین دستی فعال نشود امکان حذف خام فروشی توسط فعالان حوزه صنعت امکان پذیر نخواهد بود.

وی با اشاره به موقعیت خوب مجتمع در حال ساخت فولاد در تربت حیدریه، افزود: نزدیک بودن به معادن سنگ آهن، وجود راه آهن، مجاورت در محور اصلی جاده تربت حیدریه – مشهد، دارا بودن آب و گاز و باز شدن فاینانس از مزیت های پروژه بزرگ فولاد در بخش جلگه رخ این شهرستان است.

 مدیر عامل مجتمع فولاد جلگه رخ تربت حیدریه در این بازدید گفت: این مجتمع، بزرگترین پروژه صنعتی شرق کشور است که ظرفیت تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن ورق فولاد در سال را خواهد داشت.

ˈمجید رضویˈ افزود: اجرای عملیات پروژه مجتمع فولاد تربت حیدریه از سال ۸۶ به طور رسمی آغاز شده و تمام منابع مالی آن نیز از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی تامین گردیده است.

وی اظهار کرد: برای اجرای این پروژه تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال از سوی سرمایه گذاران هزینه شده است.

وی پیشرفت پروژه مجتمع فولاد تربت حیدریه را با حمایت مسئولین شهرستان و زحمات بی وقفه نماینده مردم در مجلس حدود ۲۷ درصد عنوان کرد و افزود: با راه اندازی این مجتمع برای دو هزار و ۸۰۰ نفر به طور مستقیم و ۱۵ هزار نفر به طور غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد می شود.

او بیان کرد: احداث واحد فولادسازی تربت حیدریه با استفاده از گندله معدن سنگ آهن سنگان خواف که در فاصله ۱۰۰ کیلومتری جلگه رخ قرار دارد، انجام می گیرد و از شبکه سراسری گاز، ذخایر آبهای زیرزمینی کافی، شبکه برق ۴۰۰ ولت بهره مند خواهد بود.

مدیر عامل فولاد تربت حیدریه گفت: امسال با تمهیدات اندیشیده شده ۸۸۲ میلیون دلار از منابع فاینانس (قرارداد خارجی) به این پروژه اختصاص یافت.

رضوی با اشاره به مشکلات پیش روی فولاد تربت حیدریه، افزود: امیدواریم در جهت حمایت از این مجتمع عظیم هیات دولت برای تامین مواد اولیه آن از معادن سنگان خواف مجوز فعالیت بدهد.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.