آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار تربت حیدریه / ۷۶۰۰ هکتار زمین در تربت حیدریه زیر کشت زعفران رفته است

۷۶۰۰ هکتار زمین در تربت حیدریه زیر کشت زعفران رفته است

 مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: هفت هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان امسال به کشت محصول زعفران اختصاص یافته است.

‘علی سعادت نیا’در گفت وگو با خبرنگار ایرنا پیش بینی کرد از این سطح حدود ۳۲ تن زعفران خشک برداشت شود.

وی افزود: کاشت و جا به جایی زعفران در مزارع تربت حیدریه از خرداد آغاز و تا پایان مهر ماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: امسال ‘طرح آرمانی زعفران’ نیز در ۵۰ هکتار با هدف افزایش این محصول و در قالب کشاورزی مقاومتی در هر هکتار انجام شد.

وی ادامه داد: در هر هکتار از مزارع زعفران چهار کیلوگرم محصول برداشت می شود که با اجرای صحیح طرح آرمانی این میزان به هفت کیلوگرم افزایش می یابد.

علی نیا اظهار داشت: در طرح آرمانی جامع زعفران مزارع بازسازی، پیازهای زعفران غربالگری و پیازهایی با مشخصات خاص کشت می شود.

وی همچنین کشت زعفران را یکی از مهمترین منابع اشتغال و درآمدی در تربت حیدریه عنوان و بیان کرد: در این شهرستان بیش از ۱۶هزار نفر بطور مستقیم به امر کاشت و برداشت زعفران مشغول هستند.

وی در ادامه خشکسالی و افت منابع آب را مهمترین موانع توسعه مزارع زعفران دانست و گفت: پارسال کمبود آب قناتها و چشمه ها باعث کاهش زعفران در این منطقه لذا شماری از مزارع تربت حیدریه با تانکر آبرسانی شد.

او تاکید کرد: بیشترین تولید زعفران کشور در تربت حیدریه، زاوه، کاشمر، رشتخوار و مه ولات صورت می گیرد لذا برای ادامه حیات و حفظ این محصول ارزشمند باید افزایش بازده تولید را در برنامه داشت و درعین حال تولید به صورت کاملا اصولی، بهداشتی و باکیفیت انجام شود.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.