آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / ۸ سال دفاع مقدس در واقع ۸ سال فداکاری ، گذشت و جانفشانی همه مردم ایران بود

۸ سال دفاع مقدس در واقع ۸ سال فداکاری ، گذشت و جانفشانی همه مردم ایران بود

b2-300x210

نماینده مردم شهرستان های مه ولات، تربت حیدریه و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: در ۷ عملیات دوران دفاع مقدس (از فتح المبین تا مرصاد) شرکت کردم و در عملیات فتح المبین به افتخار جانبازی نائل شدم.

 

ابوالقاسم خسروی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سیمای مه ولات، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی اظهار کرد: ۸ سال دفاع مقدس در واقع ۸ سال فداکاری و گذشت و ۸ سال جانفشانی همه مردم ایران است.
وی با بیان اینکه در دوران ۸ سال دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش آموز و حدود ۵ هزار معلم به شهادت رسیدند، عنوان کرد: این تعداد معلم و دانش آموز کلاس های درس را رها کردند و در خط مقدم جبهه ها حاضر شدند و در راه امنیت، اقتدار و استقلال کشور اسلامی مان به شهادت رسیدند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه چگونگی مجروحیت خود در عملیات فتح المبین را چنین تشریح کرد: در عملیات فتح المبین و در فتح سایت ۵ و ۴ که در دشت عباس واقع بود شرکت داشتم. سایت ۴ و ۵ در یک منطقه بسیار مرتفع بود و ما باید این منطقه را فتح می کردیم. دشمن بر ما تسلط کامل داشت اما با صبر و استقامت رزمندگان اسلام و با تدبیر فرماندهان بالاخره آن منطقه استراتژیک فتح شد. در مسیری که به سمت دشمن در حرکت بودیم تعدادی از همرزمان من به شهادت رسیدند و من نیز افتخار پیدا کردم که از ناحیه پا مجروح شوم. توسط نیروهای امداد و نجات به بیمارستان صحرایی دزفول منتقل شدیم و سپس ما را به یکی از بیمارستان های اصفهان فرستادند.

وی ادامه داد: یکی از خاطرات بسیار ارزشمند و شیرینی که دارم مربوط به زمان بستری ام در بیمارستان اصفهان است. در آنجا همه مردم از هر قشری و از هر طریقی که می توانستند با نهایت اخلاص و همدلی به جانبازان کمک می کردند. در آن بیمارستان پرستاران جوان دانشجویی بودند که به صورت داوطلبانه به مجروحین رسیدگی می کردند و حتی به یاد دارم که آنها از غذای بیمارستان استفاده نمی کردند و تمام سعی شان این بود که برای مجروحینی که از جبهه و جنگ باز می گشتند، کوچکترین مشکلی بوجود نیاید.

وی اضافه کرد: یکی از خاطرات تلخ من هم مربوط به همان دوران مجروحیت و در اصفهان بود. به یاد دارم هنگامی که دوران بستری در بیمارستان تمام شد و رزمندگان قصد بازگشت به شهر و دیار خود را داشتند، ۳ بار به فرودگاه مراجعه کردیم. نوع برخورد عوامل فرودگاه با جانبازان اصلا مناسب نبود و به حدی برخوردها بد بود که برخی از جانبازان اظهار می کردند: حاضریم پیاده به شهر خود بازگردیم به شرطی که سلامتی مان که در راه دفاع از کشور داده ایم به ما برگردد.

[Best_Wordpress_Gallery gallery_type=”thumbnails” theme_id=”1″ gallery_id=”6″ sort_by=”order” order_by=”asc” show_search_box=”0″ search_box_width=”180″ image_column_number=”5″ images_per_page=”30″ image_title=”none” image_enable_page=”1″ thumb_width=”180″ thumb_height=”90″ thumb_click_action=”undefined” thumb_link_target=”undefined” popup_fullscreen=”0″ popup_autoplay=”0″ popup_width=”800″ popup_height=”500″ popup_effect=”fade” popup_interval=”5″ popup_enable_filmstrip=”1″ popup_filmstrip_height=”50″ popup_enable_ctrl_btn=”1″ popup_enable_fullscreen=”1″ popup_enable_info=”1″ popup_info_always_show=”0″ popup_enable_rate=”0″ popup_enable_comment=”1″ popup_hit_counter=”0″ popup_enable_facebook=”1″ popup_enable_twitter=”1″ popup_enable_google=”1″ popup_enable_pinterest=”0″ popup_enable_tumblr=”0″ watermark_type=”none” watermark_link=”http://web-dorado.com”]

وی در پایان خاطرنشان کرد: به برکت ایثار و فداکاری شهدای ۸ سال دفاع مقدس، امروز کشور اسلامی ایران در اوج عزت و عظمت و اقتدار است و امید است ما بتوانیم در این مسیر با عزت با تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری و با تاسی به آرمانهای شهدای انقلابمان همچنان موفق و سربلند باشیم.

 

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.