آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / دولت در معرفی وزیر علوم سریع‌تر اقدام کند /مسئولیت نجفی در وزارت علوم رو به پایان است

دولت در معرفی وزیر علوم سریع‌تر اقدام کند /مسئولیت نجفی در وزارت علوم رو به پایان است

IMG_7425عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه دولت در معرفی وزیر علوم سریع‌تر اقدام کند، گفت: برائت از فتنه در معرفی وزیر علوم از سوی دولت به مجلس مورد توجه قرار گیرد چراکه فتنه خط قرمز مجلس برای رای اعتماد به وزیر علوم است.
ابوالقاسم خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، با تاکید بر اینکه دولت نسبت به معرفی گزینه جدید برای سکان داری وزارت علوم، باید با سرعت بیشتری اقدام کند، اظهار کرد: طبق قانون، زمان برای سرپرستی وزارت علوم در مدتی که وزیر استیضاح می‌شود سه ماه بوده و بیش از این زمان نمی‌تواند سرپرست باشد.

وی افزود: زمان مسئولیت نجفی در وزارت علوم رو به پایان است و دولت و شخص رئیس جمهور باید هر چه سریع‌تر نسبت به معرفی گزینه جدید برای سکان داری وزارت علوم اقدام کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون متبوع در مجلس درخواست خود را برای معرفی وزیر علوم و شاخصه‌های مورد نظر به رئیس جمهور مطرح کرده است، خاطرنشان کرد: از نظر مجلس دولت باید شخصیتی جامع، کامل و مورد اعتماد دولت و مجلس را با عنوان وزیر علوم معرفی کند.

خسروی با تاکید بر اینکه وزیر علوم باید التزام به اصل اعتدال و تدبیر داشته باشد، یادآور شد: وزیر علوم باید فردی از چهره‌های علمی و مطرح دانشگاهی بوده و مدیریت در مجامع علمی داشته باشد و مهم‌تر از تمامی اینها وزیر علوم باید فردی به دور از تمامی حاشیه‌ها و جریانات سیاسی باشد.

وی تصریح کرد: برائت از فتنه در معرفی وزیر علوم از سوی دولت به مجلس مورد توجه قرار گیرد چراکه فتنه خط قرمز مجلس برای رای اعتماد به وزیر علوم است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری نسبت به معرفی یک چهره علمی و مورد اعتماد و به دور از حاشیه‌های سیاسی برای تصدی وزارت علوم از سوی دولت، اظهار کرد: امیدواریم این بار، دولت فردی با شاخصه‌های مذکور به عنوان وزیر علوم معرفی کند تا بتواند با رای قاطع سکان این وزارتخانه حساس و کلیدی را به دست گیرد.

خسروی گفت: امیدواریم هر چه زودتر وزیر علوم معرفی و با توجه به شاخصه‌های ذکر شده بتواند رای اعتماد از مجلس گرفته و وضعیت دانشگاه‌ها را ساماندهی کند چرا که در این مدت بلاتکلیفی وزارت علوم شاهد خلاهایی در ساماندهی آن هستیم.

 

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.