آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / چهارطرح دانش بنیان دانشگاه آزاد تربت حیدریه وارد بازار تولید می شود

چهارطرح دانش بنیان دانشگاه آزاد تربت حیدریه وارد بازار تولید می شود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه گفت: پیگیری چهار طرح در حوزه دانش بنیان در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته که پس از تایید نهایی وارد بازار تولید و عرضه می شوند.
محمد علی علیزاده’ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران این طرحها را شامل ‘جلیقه کاهش تب، بالش ضدآسم، دستگاه تشخیص خلوص آهن از سنگ آهن و نوعی تولید نوشابه فراسودمند ازعصاره برگ به’ برشمرد.

وی همچنین با اشاره به فعالیتهای باشگاه پژوهشگران جوان در تربت حیدریه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۰ مقاله علمی توسط اعضا این باشگاه در مجلات بین المللی به چاپ رسیده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه اظهار کرد: بیشتر این مقالات در مجلات پایگاه استنادی ISI ،ISC و مجلات معتبر بین المللی و ملی به چاپ رسیده اند.

علیزاده افزود: این تعداد مقاله علمی توسط ۱۰ نویسنده از باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه برای مجلات بین المللی و ملی ارسال شده اند.

وی گفت: هم اکنون ۵۰ نفر در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه عضو هستند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه با اشاره به تعداد دانشجو در این دانشگاه نیز افزود: ۴۵۰۰ دانشجو در این واحد و مراکز وابسته آن زیر نظر ۷۵ مدرس مشغول تحصیل هستند.

وی گفت: هم اینک ۴۵۰ دانشجو در مقطع دکترا در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که با قرار گرفتن رشته های ملحق شده در دفترچه ها این آمار در سال آینده رشد چشمگیری خواهد داشت.

او ادامه داد: با اضافه شدن سه رشته در مقطع دکترا هم اینک ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی و دکترای دانشگاه تربت حیدریه تدریس می شود.

وی گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه و در نظر گرفتن مراکز آموزشی خواف، مه ولات، کدکن و رباط سنگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه به زودی به یک قطب بزرگ علمی و پژوهشی در منطقه تبدیل خواهد شد.

او افزود: سیاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه توسعه تحصیلات تکمیلی، گسترش رشته ها در سطح کارشناسی و دکترا و توسعه شرکتهای دانش بنیان است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه با اشاره به اینکه درجه این واحد از ۴۱۰ به ۱۰۴۵ افزایش یافته اظهار داشت: این دانشگاه ظرفیت خوبی برخوردار است که می تواند خود را بعنوان یکی از قطبهای علمی و پژوهشی در استان خراسان رضوی معرفی کند.

علیزاده افزود: فرصت سازی برای اساتید در بحث پژوهش، اضافه شدن رشته های علوم پزشکی و پیراپزشکی دو موضوعی است که در اولویت کاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه قرار گرفته است.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.