آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / لغو سخنرانی افراد ارزشی در دانشگاه‌ها خلاف اعتدال است / تزلزل اعتماد جامعه دانشگاهی نسبت به دولت

لغو سخنرانی افراد ارزشی در دانشگاه‌ها خلاف اعتدال است / تزلزل اعتماد جامعه دانشگاهی نسبت به دولت

IMG_7417 (8511)عضو کمیسیون آموزش مجلس:
لغو سخنرانی افراد ارزشی در دانشگاه‌ها خلاف اعتدال است / تزلزل اعتماد جامعه دانشگاهی نسبت به دولت

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لغو سخنرانی افراد ارزشی در دانشگاه‌ها در ۱۶ آذر خلاف اعتدال است، گفت: این رویه در اعتماد جامعه دانشجویی نسبت به دولت اثرات منفی دارد.
خبرگزاری فارس: لغو سخنرانی افراد ارزشی در دانشگاه‌ها خلاف اعتدال است / تزلزل اعتماد جامعه دانشگاهی نسبت به دولت

ابوالقاسم خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، ضمن عرض تبریک به مناسب فرا رسیدن روز دانشجو اظهار کرد: امیدواریم آرمان مقدس شهدای دانشجو، یعنی همان کسانی که در راستای توسعه علم و اقتدار کشور به شهادت رسیدند، ادامه یابد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری از دانشگاه‌ها توسعه کرسی‌های آزاداندیشی است، گفت: اگر دانشجو بخواهد در مسیر بصیرت‌افزایی حرکت کرده و با سیاست‌های روز و وقایع آشنایی خوب و مطلوب داشته باشد، باید پای سخنان افراد ارزشی که مورد قبول نظام اسلامی است، بنشیند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر در کرسی‌های آزاداندیشی و سخنرانی‌ها از گروه‌های فکری و سلایق سیاسی مختلف که مورد قبول نظام اسلامی دعوت شود، بصیرت و معرفت در فضای دانشگاه افزایش پیدا می‌کند.

خسروی تصریح کرد: لغو سخنرانی‌های افراد ارزشی و انقلابی در دانشگاه‌ها به مناسبت ۱۶ آذر خلاف اصل اعتدال است، یادآور شد: انتظار ما از دولت این است که به شعارهای خود متعهد باشد، اقدامات این‌چنینی دولت و وزارت علوم با شعار تدبیر و اعتدال تناقض دارد و این برازنده دولت نیست.

وی اظهار کرد: دولت، وزارت علوم و روسای دانشگاه ها اقدامات خود را بر مبنای اعتدال قرار دهند، دانشگاه فضای سخنرانی اصولگرایان و اصلاح طلبان متعهد به نظام و انقلاب اسلامی است و نگاه گزینشی دولت به سخنرانان ۱۶ آذر ماه خلاف وعده‌های دولت است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: فضای دانشگاه نباید با تفکرات خاص سیاسی اداره شود، دانشگاه‌‌ که باشگاه سیاسی نیست، در دانشگاه باید زمینه تربیت و رشد دانشجویانی که فرزندان انقلاب هستند فراهم شود.

خسروی خاطرنشان کرد: اینکه در روز ۱۶ آذر که باید آن را گرامی بداریم، سخنرانی نیروهای انقلابی و ارزشی لغو و افراد منتسب به فتنه به سخنرانی بپردازند در اعتماد جامعه دانشجویی نسبت به دولت اثرات منفی دارد.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.