آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار تربت حیدریه / دومین همایش ملی کاربرد گیاهان دارویی در تربت حیدریه برگزار شد

دومین همایش ملی کاربرد گیاهان دارویی در تربت حیدریه برگزار شد

رییس این همایش موضوع آن را کاربرد گیاهان دارویی در محورهای کشاورزی و منابع طبیعی، پزشکی، دامپزشکی و طب سنتی، صنعت و اقتصاد اعلام کرد.

‘علیرضا کرباسی’ همچنین هدف اصلی همایش را ارتقا دانش عمومی از طریق برگزاری کارگاههای آموزشی و ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی گیاهان دارویی ذکر و بیان کرد: ۲۵۰ مقاله در زمینه کاربرد گیاهان دارویی از سراسر کشور به دبیرخانه ارائه و از این تعداد ۷۰ مقاله پذیرفته شده است.

وی افزود: این مقالات در کتابچه ای چاپ و از آن در زمینه رشد صنعت گیاهان دارویی بهره گیری می شود.

رییس دومین همایش ملی کاربرد گیاهان دارویی در سبک زندگی و طب سنتی گفت: این همایش به صورت کارگاهی با حضور اساتید دانشگاه، دانشجویان و کشاورزان برپا شده است.

مدیرعامل موسسه تحقیقات حجامت و طب سنتی ایران نیز در این همایش گفت: کشور ما در عرصه طب سنتی از لحاظ نظری با بیش از ۱۴۴۰ عنوان کتاب از بسیاری کشورهای دنیا غنی تر است.

‘حسین خیراندیش’ افزود: پیشینه کاربرد طب سنتی در ایران حدود شش هزار و ۳۰۰ سال و این امر نشانگر آن است که کشور ما در طب سنتی جلوتر از دیگر کشورهای جهان می باشد.

وی گفت: تاکنون در خصوص طب سنتی اسلامی ۵۰۰ مقاله علمی توسط دانشگاههای جهان تدوین و منتشر و سبب گردیده تا دنیا نیز با این پدیده آشنا شود.

مدیرعامل موسسه تحقیقات حجامت و طب سنتی افزود: طب سنتی در حوزه بیماریهای شایع همچون فشار خون باعث کنترل آن و با استقبال مردم روبرو شده است.

وی با اشاره به استقبال مردم در ایران از طب سنتی گفت: افزایش ۵۰۰ برابری مصرف گیاهان دارویی از سال ۱۳۶۹ تاکنون نشانگر اهمیت قائل شدن مردم نسبت به درمان با روشهای سنتی است.

وی همچنین اظهار داشت: بر اساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام تا سال ۱۴۰۴ به میزان ۳۰ تا ۷۰ درصد سهم درمان در ایران به طب سنتی اختصاص می یابد لذا باید به تناسب این سهم ‘پزشک متخصص’ تربیت کنیم.

مدیرعامل موسسه تحقیقات حجامت و طب سنتی در ادامه همچنین گفت: این موسسه پژوهشی در سال ۱۳۶۹ در ایران به ثبت رسید و تاکنون هفت هزار پزشک در هم چارچوب آموزش دیده اند.

وی افزود: موضوع حجامت هم اینک مورد توجه محافل علمی دنیا قرار گرفته و در این خصوص دانشگاهها در حال تدریس آن هستند.

خیراندیش گفت: ۱۲ تا ۱۷ نوع حجامت در طب سنتی ایران تعریف شده که در دانشگاهها تدریس می شوند و حجامت گرم و خشک بدون خونریزی نیز حوزه وسیعی پیدا کرده است.

وی افزود: حجامت در حوزه موارد اورژانس نیز در حال گسترش می باشد که بیشتر در مصمویتهای غذایی و دارویی کاربرد پیدا کرده است.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.