آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / وزارت بهداشت در راستای تحقق فرامین رهبر فرزانه انقلاب جهادگونه برای رفع مشکلات سلامت جامعه تلاش کرده است

وزارت بهداشت در راستای تحقق فرامین رهبر فرزانه انقلاب جهادگونه برای رفع مشکلات سلامت جامعه تلاش کرده است

1نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت بهداشت در راستای تحقق فرامین رهبر فرزانه انقلاب جهادگونه برای رفع مشکلات سلامت جامعه تلاش کرده است.
‘ابوالقاسم خسروی’ روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با خیرین حوزه سلامت در تربت حیدریه با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ساماندهی برای رفع مشکلات درمان مردم در تمام نقاط کشور مشهود است زیرا مراجعات مردمی برای رفع تنگناهای مالی آنها در این زمینه به صفر رسیده است.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره استعدادها و توانمندی ها و موقعیت استراتژیک شهرستان تربت حیدریه که در مرکزیت ۱۲ شهر  و شاهراه شمال به جنوب شرق کشور می باشد و با توجه به ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: رشد دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان برکات خوبی برای مردم منطقه داشته زیرا حدود یک میلیون نفر از جمعیت شهرستانهای اطراف نیز برای درمان به تربت حیدریه مراجعه می کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به حدود ۷۰۰ دانشجوی این دانشگاه و افزایش آنها در سال آینده به ۹۰۰ نفر از وزارت بهداشت خواست تا در تخصیص اعتبارات سرانه دانشگاههای علوم پزشکی توجه ویژه ای به این دانشجویان و موقعیت استراتژیک شهرستان داشته باشد

وی در ادامه با اشاره به همکاری خوب خیرین سلامت در تربت حیدریه افزود: خیرین سلامت از خودشان می گذرند تا آرامش و امنیت روانی را برای آهاد مردم بویژه بیماران و خانواده آنها بوجود آورند و افزود خیرین این شهرستان برای سلامت مردم، زمینی در بهترین نقطه این شهر به منظور ساخت پردیس دانشگاه علوم پزشکی اختصاص دادند که این امر نشانگر مشارکت خوب مردم در این حوزه است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه این نشست گفت: سرفصل فرهنگی سال آینده دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی در کشور سه برابر افزایش پیدا می کند.
‘محمدرضا فراهانی’  افزود: بر این اساس سرانه فرهنگی هر دانشجو در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به چهار میلیون ریال می رسد.

وی گفت: این در حالی است که در سالهای گذشته بودجه فرهنگی، معیشت دانشجویی و آموزشی دانشجویان در وزارت بهداشت یک سرفصل داشت و بیشتر بودجه اختصاصی نیز صرف غذای دانشجویان می شد.

معاون وزیر بهداشت افزود: پارسال نیز در حوزه فرهنگ ۲۰ میلیارد ریال هزینه شد که این رقم با کارهای فرهنگی ماندگار در دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور همخوانی نداشت.

وی گفت: با توجه به نامگذاری سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب، توجه ویژه ای به فرهنگ در دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور شده است.

فراهانی ادامه داد: بازنگری در حوزه فرهنگ دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشورانجام شده تا شرایطی ایجاد شود تا دانشجویان در این حوزه بیشتر فعالیت کنند.

وی افزود: برای انجام اقدامات فرهنگی مطلوب در دانشگاههای علوم پزشکی کارها به دانشجویان واگذار می شود لذا وزارتخانه تنها عهده دار حمایتهای مادی و معنوی است.

معاون وزیر بهداشت گفت: فعالیتهای فرهنگی دانشجویان در حوزه های قرآنی، هنر، تئاتر و ورزش می باشد و وزارت بهداشت به دنبال ارتقا کمی و کیفی برنامه های فرهنگی مد نظر رهبری است.

دکتر سید حسین خادمی ریاست دانشگاه در ادامه خاطر نشان ساخت :دانشگاه سنگر و دانشجویان سربازان امروزه ما هستند و خوشبختانه اقتدار کشورمان در تمامی عرصه ها به همگان اثبات شده است  و تمامی مجاهدت ما باید در مسیر پرورش دانشجویان و تحویل به جامعه باشد که بتوانیم اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را محقق سازیم .

3 4

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.