آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / عملکرد وزارت ارشاد منجر به ایجاد نگرانی شده است/ برخورد تبعیض آمیز با رسانه ها کنار گذاشته شود

عملکرد وزارت ارشاد منجر به ایجاد نگرانی شده است/ برخورد تبعیض آمیز با رسانه ها کنار گذاشته شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مشاهده برخی از تیترها، برخورد تبعیض‌آمیز با رسانه‌ها، ورود برخی افراد به بعضی روزنامه‌ها و مسائلی از این شکل منجر به ایجاد نگرانی‌هایی در میان نمایندگان شده است.
ابوالقاسم خسروی‌سهل‌آبادی در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح توس، در خصوص عملکرد وزارت ارشاد دولت یازدهم و رفتارهای تبعیض‌آمیز این وزارت در برخورد با رسانه‌ها اظهار کرد: شعار این دولت « اعتدال و تدبیر » بوده لذا طبیعتا باید رویکرد آن در امور مختلف؛ سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و مبحث بسیار مهم رسانه‌ها اعتدال و تدبیر باشد.
وی با اشاره به اینکه نگاه سیاسی به مسائل قطعا شایسته نیست؛ افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نباید به دلیل نوع گرایشی که در رسانه‌ها وجود دارد در مباحث نظارتی و برخوردی جانب اعتدال را فراموش کند.
خسروی تصریح کرد: رسانه‌ها؛ چشم و زبان گویای آحاد مردم بوده و به نوعی تریبون مطالبات به حق جامعه محسوب می‌شوند لذا برخورد با تمامی آنها باید کاملا با انصاف و عدالت باشد نه اینکه برخی رسانه‌ها با تیترهایی که مشکلات خاصی دارد برخورد نشده و در مقابل روزنامه‌ای که گاها انتقادی سالم از دولت دارد « روزنامه وطن امروز» به دادسرای مطبوعات فراخوانده شود.
وی با تأکید بر اینکه وزارت ارشاد باید در برخورد با رسانه‌ها با نگاه، گرایش و حب و بغض سیاسی قضاوت نکند؛ گفت: در خصوص برخورد وزارت ارشاد با رسانه‌ها مردم قضاوت می‌کنند و به خوبی درمی‌یابند که برخوردها در چه راستایی صورت گرفته است.
نماینده مردم تربت‌حیدریه خاطرنشان کرد: مردم و نمایندگان آنان انتظاری که از دولت یازدهم اعم از؛ رئیس جمهور، وزارت ارشاد، وزارت آموزش و پرورش و…. دارند حرکت و عمل در مسیر شعارهایی است که در انتخابات مطرح شد و مردم بر مبنای آنها به این دولت رأی دادند.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به عملکرد جناحی وزارت ارشاد فعلی آیا تشابهی میان این وزارت با وزارت ارشاد در دوره اصلاحات احساس می‌کنید گفت: در رابطه با عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعلی باید اذعان کرد که برخی از تیترها، برخوردها و ورود برخی افراد به بعضی روزنامه‌ها و مسائلی از این شکل منجر به ایجاد نگرانی‌هایی در میان نمایندگان شده است.
خسروی خاطرنشان کرد: وزیر ارشاد فعلی تاکنون اگر چه عملکردهایی مطلوب نیز داشته اما انتقادهایی به رفتارهای وی وارد است لذا از آقای جنتی انتظار می‌رود که در چارچوب شعارهای دولت عمل کند.
وی در خاتمه تصریح کرد: بنده انتقاداتی به عملکرد وزیر فرهنگ و ارشاد فعلی دارم و برخورد تبعیض‌آمیز با رسانه‌ها یکی از بارزترین مصداق‌های انتقادی من می‌باشد.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.