آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / تشکیل کمیته‌ای برای بازدید میدانی از مدارس واگذار شده به بخش خصوصی

تشکیل کمیته‌ای برای بازدید میدانی از مدارس واگذار شده به بخش خصوصی

IMG_1411خسروی‌سهل‌آبادی خبر داد:
تشکیل کمیته‌ای برای بازدید میدانی از مدارس واگذار شده به بخش خصوصی
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از موافقت کمیسیون متبوعش با تشکیل کمیته‌ای جهت بازدید میدانی از مدارس دولتی واگذاری شده به بخش خصوصی خبر داد و گفت: اظهار نظر کمیسیون آموزش مجلس در خصوص ادامه طرح واگذاری مدارس به بخش خصوصی بعد از تحقیق میدانی صورت خواهد گرفت.
ابوالقاسم خسروی‌سهل‌آبادی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ با یادآوری واگذاری ۹۵۰ مدرسه دولتی به بخش خصوصی و اظهارات وزیر آموزش و پرورش در خصو ص آن٬ گفت: طبق اظهارات وزیر آموزش و پرورش این واگذاری‌ها برای افزایش مشارکت مردم در اداره مدارس صورت گرفته است.

نماینده مردم تربت حیدریه٬ مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی٬ با تاکید بر اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با واگذاری مدارس به بخش خصوصی به علت مغایرت با قانون مخالف است٬ افزود: دولت در جاهایی که پوشش تحصیلی وجود دارد امکان واگذاری مدرسه به بخش خصوصی را نخواهد داشت و تنها در جاهایی که پوشش تحصیلی وجود ندارد خرید خدمات آموزشی ممکن خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای رفع تناقضی که بین اظهارات وزیر آموزش وپرورش و نگرانی‌های کمیسیون آموزش مجلس درخصوص واگذاری مدارس به بخش خصوصی وجود دارد باید کمیته‌ای تشکیل و از نزدیک نقاط قوت و ضعف طرح مذکور بررسی شود٬ تصریح کرد: داشتن نگاه صرفا اقتصادی در مباحث آموزشی کشور به هیچ وجه به صلاح نیست.

وی با تاکید بر اینکه مورد توجه قرار دادن مسائل آموزش و پرورش با دید اقتصادی جای تامل دارد٬ گفت: در خصوص طرح واگذاری مدارس به بخش خصوصی ارزیابی کامل و جامعی وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه اجرای طرح واگذاری مدارس به بخش خصوصی نیازمند نظر قطعی کمیسیون آموزش مجلس است٬ تصریح کرد: لازمه اظهار نظر کمیسیون آموزش مجلس در خصوص این طرح استماع گزارش وزیر و همچنین بازدید میدانی از مدارس واگذار شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی٬ گفت: قبل از استماع توضیحات وزیر آموزش و پرورش در خصوص طرح مذکور و توفیقات آن، کمیته‌ای برای بررسی‌های میدانی از مدارس واگذار شده به بازدید از آن‌ها خواهد پرداخت./

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.