آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / نباید قبح رفتارهای نادرست در سطح جامعه شکسته شود

نباید قبح رفتارهای نادرست در سطح جامعه شکسته شود

81122287-5624213ططططخشونت یکی از مهم ترین آسیب هایی است که سلامت روان فرد و در نهایت جامعه ای را به خطر می اندازد. به همین دلیل است که آموزش خشونت در مدرسه در مقایسه با اماکن دیگر از حساسیت های ویژه ای برخوردار است زیرا اگر به خشونت در مدرسه فرصت و امکان بدهیم موجب شده ایم جامعه فردا، خشن تر از امروز شود اما خشونت در مدرسه به چه شکل هایی دیده می شود؟ 

ابوالقاسم خسروی سهل آبادی نماینده تربت حیدریه مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایسکا نیوز در رابطه با خشونت در سطح مدارس گفت:  حدود ۱۲ میلیون دانش آموز در سطح کشور در حال تحصیل هستند که مساله تربیت وآموزش آن ها بسیار مهم است بخشی از این رسالت مهم به عهده آموزش پرورش و معلمین است اما عوامل مختلفی مثل محیط خانواده، رسانه ها و محیط جامعه در آن دخیل هستند که سبب بروز رفتار‌های دور از انتظار از آن ها می‌شود.

او افزود : ما امروز در عرصه جنگ نرم هستیم و فضای مجازی یک بحران بسیار بزرگی برای کل جهان علی الخصوص کشور ما ایجاد کرده است.این ها در بروز رفتار های خشونت آمیز خیلی تاثیر دارند.

خسروی ادامه داد : طبق قوانین وزارت آموزش و پرورش معلمین از تنبیه بدنی دانش آموزان منع شده اند، و اگر شاهد رخ دادن تنبیه بدنی درمدارس باشیم وزارت آموزش و پرورش توان دفاع ندارد.

عضو کمیسیون آ»وزش و تحقیقات مجلس افزود : ما امروز دچار شبیخون فرهنگی هستیم موضوعی که رهبری بارها به آن اشاره کرده اند رسانه ها، صدا و سیما، روزنامه ها باید مراقب باشند.

خسروی ادامه داد : در رابطه با خشونت از سوی معلمان باید به این نکته توجه کرد که هر دانش آموزثمره و میوه تلاش یک معلم است در حقیقت معلمان حکم پدر یا مادر معنوی آن ها را دارند و بطور طبیعی یک معلم هیچ وقت راضی به رفتار خشونت آمیز با دانش آموزش نمیشود اما وقتی رفتاری دور از انتظار و خلاف عرف از دانش آموز سر می‌شود در برخی موارد اندک سبب می شود معلم رفتاری تند و گاها خشونت آمیز با دانش آموز داشته باشد. شرایط اجتماعی و فشار هایی که گاها بر اقشار مختلف وارد می شود بعضی وقت ها مسبب این نوع رفتار ها می شوند.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی  ادامه داد : بروز رفتار های خشونت آمیز چه از جانب دانش آموزان چه معلمان عواقب ناگواری برای جامعه داردچرا که سبب میشود بزهکاری های اجتماعی در جامعه افزایش یافته و قبح چنین رفتارهایی در جامعه شکسته شود.این نوع رفتارها برای جامعه ما یک تهدید محسوب می شوند. نباید فراموش کنیم فرهنگ سازی هویت جامعه ما به حساب می آید و اگر دقت نکنیم مسمومیت فرهنگی همه را دچارمیکند.

 

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.