آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / بودجه پیش بینی شده آموزش و پرورش پاسخگو نیست

بودجه پیش بینی شده آموزش و پرورش پاسخگو نیست

1عضو کمیسیون آموزش مجلس: بودجه پیش بینی شده آموزش و پرورش پاسخگو نیست
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه پیش بینی شده برای وزارت آموزش و پرورش در لایحه پیشنهادی بودجه سال۹۴ پاسخگوی نیازها و مطالبات متعدد در این حوزه زیربنایی نیست.

‘ابوالقاسم خسروی’ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:هر چند بودجه پیشنهادی برای این وزارتخانه در سال آینده ۲۳ درصد رشد دارد اما سطح نیازها در وزارت آموزش و پرورش بسیار فراتر از این است.

نماینده مجلس تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به کسری ۴۰ هزار میلیارد ریالی آموزش و پرورش که حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال آن مطالبات بازنشستگان است، حجم بدهی این وزارتخانه بالا است.

وی افزود: در سال آینده نیز با توجه به بازنشستگی جمع زیادی از معلمان و کارکنان وزارت آموزش و پرورش بدهکاری این وزارتخانه افزایش می یابد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم اکنون کل بودجه وزارت آموزش و پرورش ۲۴۰ تا ۲۵۰ میلیارد ریال است.

وی گفت: با توجه به مشکلات فعلی حوزه آموزش و پرورش از جمله اینکه حداقل یک سوم مدارس کشور نیازمند بازسازی هستند و ضرورت تامین اعتبارات جهت نوسازی سامانه گرمایشی و سرمایشی مدارس لازم است بیش از پیش به این وزارتخانه توجه شود.

خسروی افزود: مطالبات بازنشستگان و کسری بودجه وزارت آموزش و پرورش قطعا در صورت عدم رشد چشمگیر در بودجه، در سال آینده تداوم خواهد داشت.

وی گفت: بر اساس پیگیری و رایزنیهای انجام شده با وزیر آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس توجه خاصی به این وزارتخانه صورت می گیرد که لازم است دولت نیز با توجه به اهمیت جایگاه وزارت آموزش و پرورش چنین توجهی را مبذول دارد.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار و فناوری ارتباطات و اطلاعات وزارت آموزش و پرورش ۱۲ میلیون و ۲۴۲ هزار دانش آموز در سطح ۹۱ هزار و ۸۳۰ مدرسه شامل ۳۸ هزار مدرسه شهری و ۵۳ هزار مدرسه روستایی کشور مشغول تحصیل هستند.

۱۱ میلیون و ۲۳۷ هزار نفر از این دانش آموزان در مدارس دولتی و یک میلیون نفر آنان نیز در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.

همچنین تعداد کل معلمان و کارکنان وزارت آموزش و پرورش یک میلیون و ۱۳ هزار و ۶۵۵ نفر است.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.