آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / نخستین همایش چشم انداز منطقه تربت حیدریه در افق ۱۴۰۴ برگزار شد/پیام دکتر خسروی به این همایش

نخستین همایش چشم انداز منطقه تربت حیدریه در افق ۱۴۰۴ برگزار شد/پیام دکتر خسروی به این همایش

140411222نخستین همایش چشم انداز منطقه تربت حیدریه در افق ۱۴۰۴ روز پنجشنبه در دانشگاه عالی این شهرستان برگزار شد.

رییس دانشگاه تربت حیدریه گفت: ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

دکتر ‘علیرضا کرباسی’ افزود: از این تعداد ۸۰ مقاله با موضوعات سرمایه گذاری، فرهنگ، مسایل روانشناختی و نیز حوزه های شهری و روستایی توسط داوران همایش پذیرفته شده است.

وی هدف این همایش را افکارسنجی منطقه ای، ایجاد مشارکت عمومی، جمع آوری ایده های علمی توسعه و رفع موانع آن و بررسی علمی وضعیت فعلی این خطه ذکر کرد.

در این همایش یک روزه مسوولین، سرمایه گذاران بخش خصوصی، پژوهشگران و محققین محلی حضور دارند.

پیام دکتر ابوالقاسم خسروینماینده مردم شریف شهرستان­های تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی به همایش:

همایش­ها همواره محفلی برای ارایه آخرین دستاوردهای علمی، پژوهشی و صنعتی در زمینه ­های مختلف تخصصی هستند. اندیشمندان و صاحب نظران آموزشی در جهان بر این باورند که دانش و پژوهش دو رکن اساسی و جدا ناپذیر در توسعه علمی بوده است و هر دو در مخزن تفکر انسان ریشه دارند. در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری با هدف بازنگری در سند چشم انداز ۲۰ ساله توسعه کشور برمبنای اقتصاد مقاومتی و طرح آمایش سرزمین به عنوان مهم ترین راهبرد پس از قانون اساسی می توان گفت که سند چشم انداز راهی است که ما را به آینده می رساند و تحقق آن نیازمند عزم ملی است . در راستای سند چشم انداز ۱۴۰۴ و با توجه به منابع ،ظرفیت‌ها ،توانمندی‌ها و پتانسیل های شهرستان تربت حیدریه ،آمایش سرزمین در این شهرستان بایستی از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده تا بتوان بر اساس آن سیاست‌های کلان شهرستان تربت حیدریه را برای تدوین برنامه ششم واقع بینانه تدوین کرد و متناسب با آن برنامه ریزی صورت پذیرد تا در آینده با مشکلات و حتی بحران‌ها روبه‌رو نشویم.امید است برگزاری این همایش از یک سو به تشویق بیشتر نخبگان ، سیاستگذاران، برنامه‌ریزان، اندیشمندان، صاحب نظران و پژوهشگران بومی این شهرستان جهت تسهیم دانش در این عرصه بینجامد و از سوی دیگر در آگاهی و تمایل مدیران به برداشتن گام های عملی در مسیر توسعه شهرستان سهم به سزای ایفا نماید و نتایج این همایش­، نقطه­ی آغازی برای همکاری بیشتر ،تبادل اطلاعات و تجربیات و سرآغازی برای اجرایی نمودن مباحث مرتبط با طرح آمایش سرزمین در تربت حیدریه باشد.

بی شک برنامه­ریزی و برگزاری این همایش با همکاری عده کثیری از همکاران و دست­اندرکاران، بویژه همکاران دانشگاه تربت حیدریه و اعضای کمیته­ اجرایی میسر گردید که از کوششهای مجدانه این بزرگواران، تشکر و قدردانی می­گردد.

     ابوالقاسم خسروی

      نماینده مردم شریف شهرستان­های تربت حیدریه، مه ولات و زاوه

در مجلس شورای اسلامی

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.