آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / فراهم کردن زمینه استفاده از منابع معدنی در خراسان رضوی

فراهم کردن زمینه استفاده از منابع معدنی در خراسان رضوی

فراهم کردن زمینه استفاده از منابع معدنی در خراسان رضوی

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی مطرح کرد

فراهم کردن زمینه استفاده از منابع معدنی در خراسان رضوی

خبرگزاری تسنیم:عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در بخش سنگ معدن برتر از اصفهان است، اما متاسفانه بخشی از منابع معدنی خراسان رضوی به استان اصفهان می‌رود و باید زمینه استفاده از این منابع را در داخل استان فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، ابوالقاسم خسروی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اظهار کرد: یکی از سیاست‌های کلی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید ویژه داشته‌اند و از مسئولان دولت و نمایندگان مجلس خواستند که در این مسیر تلاش کنند اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی بوده است.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی افزود: اقتصاد مقاومتی یک نقشه و استراتژیک است برای اینکه ما در عرصه اقتصاد و تامین امکانات مادی و معیشتی مردم چند مسئله را مد نظر قرار داشته باشیم که مهم‌ترین آن توجه به توانمندی‌های داخلی کشور است، در حقیقت باید در این مسیر از ظرفیت‌های داخلی به دور از شعار با اندیشه و تفکر جهادی حداکثر استفاده را ببریم.

خسروی با بیان اینکه با شناسایی استعدادها و توانمندی‌های داخلی می‌توان در برابر تحریم‌های اقتصادی دشمنان ایستادگی کرد، تصریح کرد: یکی از عرصه‌های اقتصادی مهم در کشور و به ویژه در خراسان رضوی منابع معدنی است که با حمایت از تولیدات این عرصه می توان علاوه بر توسعه اقتصادی اشتغالزایی را نیز به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های خراسان رضوی ۴۰ ماده معدنی شناخته شده است و در حال حاضر بزرگترین معدن سنگ آهن کشور در خواف قرار دارد و باید از ظرفیت‌های این معدن به درستی استفاده و شرایط حضور سرمایه گذار را در این منطقه فراهم کرد و از این طریق اقتصاد استان را بهبود بخشید.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی افزود: استان خراسان رضوی در بخش سنگ معدن برتر از استان اصفهان است، اما متاسفانه بخشی از منابع معدنی خراسان رضوی به استان اصفهان می‌رود و اگر زمینه استفاده از این منابع را در داخل استان فراهم کنیم علاوه بر جذب سرمایه‌گذاران به اشتغال استان نیز کمک کرده‌ایم.

خسروی با تاکید بر اینکه باید از تولید داخل حمایت جدی انجام شود، گفت: جنگ جهانی اول و دوم آثار تخریبی بسیاری بر کشورهایی همچون ژاپن باقی گذاشت اما همانطور که مشاهده می‌کنید در حال حاضر ژاپن یکی از اقتصادهای برتر دنیا است در صورتی که از منابع نفتی و امکانات بسیاری برخوردار نبود، در حقیقت این کشور با بها دادن به تولیدات داخلی خود توانست به شکوفایی اقتصادی و رقابت با سایر کشورهای دنیا در عرصه اقتصادی بپردازد.

وی عنوان کرد: ایران اسلامی از نظر تولیدات کشاورزی و منابع معدنی از موقعیت خوبی برخوردار است و با بها دادن به تولید داخل و حمایت از این تولیدکنندگان قطعا می‌توانیم وضعیت اقتصادی کشور را بهبود بخشیم.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای حمایت از تولید ملی باید منابع شفاف و بانک‌ها در مسیر تولید قرار گیرند نه اینکه در مسیر دلالی فعالیت کنند و زمینه تورم و سوء‌استفاده اقتصادی را رقم بزنند.

گرامیداشت روز صنعت و معدن در خراسان رضوی چهارم تیر ماه امسال در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.