آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / معضل اشتغال با فعال کردن بخش صنایع و معادن حل می‌شود

معضل اشتغال با فعال کردن بخش صنایع و معادن حل می‌شود

نماینده مردم تربت حیدریه مه ولات و زاوه  در مجلس شورای اسلامی گفت: معضل اشتغال در این شهرستان با فعال کردن بخش صنایع و معادن حل می‌شود.

ابوالقاسم خسروی در گفت‌وگویی با اشاره به فعالیت ۴۲ معدن در تربت حیدریه تصریح کرد: از معادن بخش بایگ می‌توان سنگ معدن، سنگ زینتی، طلا و خاک‌های مناسب استخراج کرد و از همه مهمتر برای مردم نیز ایجاد شغل کرد.

نماینده مردم تربت حیدریه مه ولات و زاوه افزودهمچنین با اجرای کامل طرح‌های نیمه تمام دولت دهم این شهرستان متحول می‌شود. البته بیشتر مصوبات سفرهای استانی در این شهرستان اجرایی شده که کمک بزرگی در رشد این منطقه داشته است.

وی ادامه داد: ارتقای دانشگاه‌ها، گازرسانی و انتقال آب به روستاها، ساخت مسکن مهر، ساخت خانه‌های روستایی و مقاوم سازی تعداد ۱۰ هزار مسکن آسیب دیده تنها بخشی از اقدامات دولت است.

عضو کمیسیون آموزش  و تحقیقات مجلس  به پروژه‌های نیمه تمام دولت دهم اشاره و بیان کرد: دغدغه اصلی مردم شهرستان، تکمیل کارخانه‌های فولاد، منطقه گردشگری پیشکوه، احداث فرودگاه و مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان است. در دور اول سفر دولت دهم به این شهرستان مجوز ساخت دو کارخانه فولاد به بخش خصوصی داده شده که تاکنون به دلیل کمبود اعتبار تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: ساخت منطقه گردشگری پیشکوه یکی دیگر از مصوبات دولت دهم در شهرستان بود. قرار شده بود در این مکان، تفرجگاه و مکان‌های گردشگری مناسب ایجاد شود که در این خصوص اعتباری تخصیص نیافته است.

خسروی ادامه داد: رویکرد دولت این است تا پروژه‌هایی که بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند را به اتمام برساند. در شهرستان تربت حیدریه ۱۸۶ پروژه استانی با اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان و ۱۶ پروژه ملی با اعتباری بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان وجود دارد. پروژه‌های استانی در این شهرستان ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی درباره وضعیت ساخت بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان گفت: این بیمارستان زیر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. تاکنون ۵٫۲ میلیارد تومان هزینه شده است و چهار میلیارد تومان در سال جاری به آن اختصاص یافته است اما برابر پیش‌بینی‌ها علاوه بر این ارقام به ۳۳ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است که پیشنهاد ما این است با توجه به کمبود بودجه، این پروژه به بخش خصوصی واگذار شود.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.