آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / باید فرهنگ نگهداری از منابع طبیعی را به مردم منتقل کرد/کاشت ۵۰ هزار اصله نهال در تربت حیدریه

باید فرهنگ نگهداری از منابع طبیعی را به مردم منتقل کرد/کاشت ۵۰ هزار اصله نهال در تربت حیدریه

IMG_4636

نماینده مردم تربت حیدریه مه ولات وزاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات فضای سبز و منابع طبیعی تنها با کمک دولت و شهرداری قابل حل نیست و باید بخش خصوصی به این موضوع ورود کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابان تربت “ابوالقاسم خسروی” صبح امروز در مراسم روز درختکاری در منطقه گردشگری پیشکوه تربت حیدریه افزود: با توان بخش دولتی کار به جائی نمی رسد و باید فرصت را به سرمایه داران پاک و سالم داده و زمینه ها را برای سرمایه گذاری آنان آماده کنیم.

وی بیان کرد: باید پیچ و خم هائی را که برای سرمایه داران بخش خصوصی در ادارات مشکلاتی را بوجود آورده برطرف کنیم تا رقابت سالم انجام گیرد.

وی به لزوم نگهداری منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: باید فرهنگ بزرگ نگهداری از منابع طبیعی و فضای سبز  را در جامعه نهادینه کرده تا این نعمت الهی حفظ شود.

معاون استاندار و فرماندار تربت حیدریه در ادامه اظهار کرد: باید ساز و کار حمایتی  برای فعالیت بخش خصوصی در همه عرصه ها مهیا شود تا شاهد فرار سرمایه داران از شهرستان به مرکز استان نباشیم.

“حسن فتحی نیا” افزود: یکی از نسخه های نجات بخش کشور ورود بخش خصوصی به تمامی عرصه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.

علیرضا قادری رئیس اداره منابع طبیعی تربت حیدریه در پایان از کاشت ۵۰ هزار اصله نهال با مشارکت  شهرداری و جهاد کشاورزی در سطح شهرستان خبر داد.

وی گفت: شهرستان تربت حیدریه با ۲۵۵ هزار هکتار مساحت بر اساس نقشه پوششی گیاهی ۴۴۷ هکتار بیشه زار و جنگلهای خشک در ارتفاعات، ۵۸ هزار هکتار مراتع خوب و متراکم و ۱۶۵ هزار هکتار مراتع کم تراکم و فقیر دارد.

۷۰ درصد از مساحت شهرستان تربت حیدریه عرصه منابع طبیعی است.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.