آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار تربت حیدریه / همایش کانون های فرهنگی هنری مساجد تربت حیدریه برگزار شد /۱۱۳ کانون فرهنگی هنری در مساجد تربت حیدریه فعالیت دارند

همایش کانون های فرهنگی هنری مساجد تربت حیدریه برگزار شد /۱۱۳ کانون فرهنگی هنری در مساجد تربت حیدریه فعالیت دارند

1بمناسبت ۱۸ اسفند ماه. بیست و دومین سالگرد تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد همایش بچه های مسجد به همت نمایندگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد و همکاری کانون امام خمینی( ره)با حضور دکتر خسروی نماینده مردم در مجلس و  مسئولین شهرستان و مدیران کانونهای فرهنگی هنری در محل تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی برگذار گردید

نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی  ضمن تقدیر از کلیه دست اندرکاران این مراسم گفت:سه سال پیش نداشتن نمایندگی کانون در شهرستان معضل بزرگی برای شهرمان بود که با همدلی مسئولین شهرستان و موافقت مدیریت استان برای گرفتن مجوز تأسیس نمایندگی کانون ها این مهم محقق گردید

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خطاب به مدیران کانونهای فرهنگی هنری مساجد گفت: در راه خدمت به مردم وجذب نوجوانان وجوانان به مساجد کوشا باشند خداوند هم به تمامی شما خدمتگذاران به مسجد توفیق می دهد

نماینده مردم تربت حیدریه مه ولات و زاوه گفت:جنگ با جبهه استکبار هنوز ادامه دارد و در حال حاضر بسیار سخت تر و هزینه بردار تر از جنگ تحمیلی است.

“ابوالقاسم خسروی” بیان کرد: دشمنی که نتوانست در ۸ سال جنگ تحمیلی یک وجب از خاک این کشور را به تصرف خود در بیاورد امروز از پشت بام های مردم به درون خانواده ها نفوذه کرده و در صدد فروپاشی نظام خانواده هاست.

وی ریشه بحران و طلاق در جامعه را ماهواره دانست و افزود: بسیاری از معضلات و مشکلاتی که امروز در جامعه با آن گریبانگیر هستیم از بشقاب های سمی ماهواره ها است و می طلبد کانونهای فرهنگی هنری مساجد در فرهنگ سازی و روشنگری نسبت به این شیطان پلید خانواده ها را آگاه کنند.

در ادامه امام جمعه تربت حیدریه گفت: مسجد در تراز اسلامی بعنوان سنگر اصلی مقابله با جنگ نرم دشمن و استکبار ستیزی شناخته شده است.

وی بیان کرد: با توجه به شبیخون فرهنگی جبهه استکبار علیه نظام اسلامی ایران، کانونهای فرهنگی مساجد نقش بسزایی را در مقابله با این ترفند دشمن ایفا می کنند.

شریعتی تبار گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد بعنوان گسترده ترین پایگاه در نظام اسلامی با در اختیار داشتن جوانان مومن و متعهد بعنوان خط مقدم جبهه نبرد در جنگ نرم دشمن محسوب می شوند.

خطیب جمعه تربت حیدریه اظهار کرد: کانونهای فرهنگی هنری مساجد با ابتکار خلاقیت در برنامه های فرهنگی در راستای جذب جوانان و نوجوانان به مسجد، باید از لحاظ کیفی و کمی خود را ارتقا دهند.

وی بیان کرد: برگزاری کارگاههای عملی در زمینه رفع شبهات القا شده به جوانان، یکی از مهمترین برنامه های است که باید در کانونهای فرهنگی هنری مساجد اهتمام ویزه ای داشته باشد.

در ادامه مدیر کانونهای فرهنگی هنری شهرستان تربت حیدریه گفت: ۱۱۳ کانون فرهنگی وهنری در مساجد تربت حیدریه با حمایت مالی وتجهیزاتی فرهنگی وهنری درفضای معنوی مسجد با همکاری بسیج فعالیت دارند.

مدیر کانونهای فرهنگی هنری مساجد تربت حیدریه اذعان کرد: این کانونها در طول سال  در زمینه های برگزاری کلاس های آموزشی اعم ازاخلاق ،احکام ،قرآن ؛ عقاید، برگزاری کلاسهای اوقات فراغت درفصل تابستان، راه اندازی کتابخانه باز درفضای مسجد وارائه کتب به نمازگزاران، برگزاری برنامه های ورزشی ازقبیل کوهپیمائی ،پیاده روی، مسابقات فوتسال ،پینگ پنگ و…. فعالیت دارند.

وی گفت: اعتبار امسال کانونهای فرهنگی هنری مساجد تربت حیدریه ۳۸۰ میلیون ریال بوده که در زمینه های مالی، تجهیزاتی و حمایتهای  فعالیتی هزینه شده است.

شهرستان تربت حیدریه دارای ۳۲۶ مسجد است که ۱۱۳ کانون فرهنگی هنری در شهرهای تربت حیدریه، بایگ، کدکن، رباط سنگ و برخی دهستانهای بزرگ بخش مرکزی و دانشگاههای این شهرستان رسالت فعالیت فرهنگی هنری را در جامعه اسلامی برعهده دارند.

در پایان این مراسم  از مدیران برتر کانون ها و مقالات برتر ارسالی به همایش تقدیر  به عمل آمد

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.