آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار تربت حیدریه / زعفرانی ترین شهرجهان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

زعفرانی ترین شهرجهان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

 81540380-6334166شهرستان تربت حیدریه که به زعفرانی ترین شهر جهان شهرت دارد آماده پذیرایی از زایران حضرت امام رضا (ع) و مسافران نوروزی است.
به گزارش ایرنا شهرستان تربت حیدریه با جمعیت ۲۵۰ هزار نفر در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد مقدس حلقه اصلی اتصال چند استان کشور با بارگاه مقدس رضوی است و همه ساله میلیونها زائر از مسیر این شهرستان تردد می کنند.

زعفران تربت حیدریه مهمترین محصول استراتژیک محسوب می شود و گل این محصول زمین های این منطقه را ارغوانی کرده است.

این شهرستان دارای آبشار، چشمه سارها، جنگل های طبیعی، مناطق کوهستانی جذاب و رودخانه های زیبا است که نمونه هایی از جاذبه های طبیعی ایران محسوب می شود.

آبشار رود معجن که در روستای رود معجن واقع در ۴۸ کیلومتری غرب تربت حیدریه واقع شده است یکی از دیدنیهای این شهرستان محسوب می شود که ارتفاع آن به ارتفاع ۲۸ متر می رسد.

پارک جنگلی پیشکوه یکی از بزرگترین پارک های کشور نام گرفته که جایگاه خاص در خراسان رضوی و شرق کشور دارد.

این بوستان با وسعت ۸۰۰ هکتار در دامنه کوه مشرف به شهر و با پیش بینی امکانات متنوع تفریحی و توریستی پذیرای مسافرین و گردشگران است.

باغ ملی تربت حیدریه که در مرکز شهر در انتهای خیابان معروف به باغ ملی و بر بالای تپه ای قرار گرفته یکی از زیباترین بوستان های ملی محسوب می شود.

باغات جنگلی قلعه جوق در ۵۴ کیلومتری شمال غربی تربت حیدریه، باغات جنگلی کامه علیا و سفلی در شمال این شهرستان، قلعه آقا حسن خان و رودخانه کامه بخشی از جاذبه های طبیعی این شهرستان است.

تربت حیدریه دارای آثار تاریخی و مذهبی بسیار نیز می باشد که برخی از آنها دارای سابقه تاریخی طولانی هستند.

مهمترین آثار این شهرستان شامل مزار بی بی حسنیه، مزار قطب الدین حیدر، مسجد جامع و شبستان آن، رباط لاری، حمام حاجی رییس، آرامگاه شیخ ابوالقاسم گورکانی، مزار احمدالرضا (ع) برادر حضرت امام رضا (ع) و مجموعه بناهای شیخ حیدر در کدکن می باشند.

مزار بی بی حسنیه که یکی از شاگردان حضرت امام جعفر صادق (ع) بوده است بر فراز تپه ای در داخل شهر تربت حیدریه واقع شده و به صورت زیارتگاه درآمده است.

بی بی حسنیه در زمان خود بسیار فاضل و عالم بود و بطوریکه در اخبار و آثار اسلامی آمده است، بصیرت بسیار داشت.

ابوالفتوح رازی در رساله ای که به زبان فارسی نوشته شده است اخبار مناظره های بی بی حسنیه را در باب مسئله امامت در مجلس هارون الرشید گردآوری کرده است.

یکی دیگر از آثار مذهبی این شهرستان مزار احمدالرضا (ع) برادر امام هشتم (ع) است که در پنج کیلومتری شرق تربت حیدریه واقع شده و گردشگران و مسافران بسیار از آن دیدن می کنند.

شهرستان تربت حیدریه در صنایع دستی نیز شهرت جهانی دارد و فرش دستباف آن از کیفیت بسیار مطلوب برخوردار می باشد.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.