آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / اعتراض معلمان به وجود تبعیض‌هاست

اعتراض معلمان به وجود تبعیض‌هاست

1عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: اعتراض معلمان به دلیل وجود تبعیض‌هاست؛ به طور مثال در یک سازمان یا وزارتخانه دولتی وقتی یک نفر بازنشسته می‌شود، پاداش بازنشستگی‌اش دو برابر یک فرهنگی است.

ابوالقاسم خسروی سهل‌آبادی خسروی با اعلام این مطلب افزود: به نظر می‌رسد؛ آموزش و پرورش می‌خواهد، اجرایی کردن این طرح را از هفته بزرگداشت معلم در سال آینده آغاز کند.

وی با اشاره به اینکه افزایش حقوق و مزایایی که در طرح رتبه‌بندی معلمان پیش‌بینی شده آن چیزی نیست که فرهنگیان مطالبه می‌کنند، خاطرنشان کرد: نظام رتبه‌بندی معلمان که معلمان را در ۴ رتبه تقسیم می‌کند، شامل عده‌ای خاص می‌شود و همه آنها را در بر نمی‌گیرد. فرهنگیان با ارائه پژوهش و مقاله و… می‌توانند در رتبه‌های پیش بینی شده قرار بگیرند که این پیش شرط‌ها کار را برای فرهنگی سخت می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: درخواست معلمان این است که نظام پرداخت هماهنگ باید در آموزش و پرورش اجرا شود؛ یعنی مانند سایر کارکنان دولت حقوق بگیرند.

خسروی با تاکید بر اینکه مجلس برای اجرای نظام پرداخت هماهنگ در آموزش و پرورش خلا قانونی و مشکلی ندارد، تصریح کرد: اجرای این نظام یک کار اجرایی و مربوط به دولت است، اما مجلس در حیطه وظایف خود در این خصوص اعلام آمادگی می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: اعتراض معلمان به دلیل وجود تبعیض‌هاست؛ به طور مثال در یک سازمان یا وزارتخانه دولتی وقتی یک نفر بازنشسته می‌شود، پاداش بازنشستگی‌اش دو برابر یک فرهنگی است.

خسروی به تشریح اقدامات مجلس در راستای افزایش بودجه آموزش و پرورش پرداخت و گفت: در بودجه ۹۴ با همکاری و هماهنگی با ۵۰ نماینده دیگر، حدود ۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت حق و حقوق فرهنگیان اختصاص دادیم.

وی ادامه داد: همچنین در بخش صرفه جویی بخش‌های دولتی حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان و در بخش عوارض گاز حدود ۶۰۰ میلیارد تومان در بودجه ۹۴ به آموزش و پرورش اختصاص یافته است.

خسروی با اشاره به بودجه ۳۰ هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش در سال ۹۴ این بودجه را اقدامی مثبت در جهت اهمیت به دستگاه تعلیم و تربیت ارزیابی کرد.

 

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.