آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار تربت حیدریه / ۲۰هزار نفر از مناطق تاریخی و گردشگری تربت حیدریه دیدن کردند

۲۰هزار نفر از مناطق تاریخی و گردشگری تربت حیدریه دیدن کردند

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه گفت: ۲۰ هزار نفر از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون از مناطق تاریخی و گردشگری این شهرستان دیدن کردند.

هادی شریفان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیشترین بازدیدها را مربوط به مجموعه قطب الدین حیدر، رباط طبسی، رود معجن و حصار در این شهرستان ذکر کرد.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر تربت حیدریه با اشاره به آماده بودن اماکن تاریخی برای بازدید گردشگران گفت: پارسال ۴۶ اثر تاریخی تربت حیدریه در فهرست آثار ملی به ثبت رسید که همه آنها آماده بازدید مسافران و گردشگران نوروزی است.

وی افزود: از مجموع آثار به ثبت رسیده این شهرستان۳۳ اثر را بناهای تاریخی و ۱۳ اثر را تپه و محوطه های باستانی تشکیل می دهند.

شریفان، مسجدجامع و شبستان آن، مزار قطب الدین حیدر، رباط لاری، حمام حاجی رییس، آرامگاه شیخ ابوالقاسم گورکانی، مزار بی بی حسنیه، مزار احمدالرضا و مجموعه بناهای شیخ حیدر در کدکن و مزار بوری آباد را بخشی از آثار ثبت شده شهرستان تربت حیدریه در فهرست آثار ملی برشمرد.

شهرستان تربت حیدریه آثار تاریخی و باستانی فراوان نظیر محوطه باستانی و تاریخی دارد که قدمت برخی از آن ها به هزاره قبل از میلاد می رسد.

مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.