آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار تربت حیدریه / عملکرد ستاد خدمات هماهنگی سفر دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در ایام نوروز ۹۴

عملکرد ستاد خدمات هماهنگی سفر دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در ایام نوروز ۹۴

11111111به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تربت  حیدریه ، رئیس ستاد خدمات هماهنگی سفر دانشگاه علوم پزشکی تربت  حیدریه  به تشریح عملکرد ستاد خدمات هماهنگی سفر این دانشگاه در ایام نوروز ۹۴ پرداخت وگفت : با شروع طرح نوروزی از ۲۷ اسفند ۹۳ تا ۱۵فروردین۹۴ ،مراکزاورژانس بیمارستان های آموزشی درمانی نهم دی و تأمین اجتماعی ،۶مرکز بهداشتی درمانی و۵داروخانه درکل ایام فعال و ارائه خدمات در آن‌ها صورت گرفت.

دکتر عبدا…وکیلیان بیان کرد:در این مدت علاوه بر آماده‌باش کلیه پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵در شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات ۴ چادر  سلامت جهت مسافران نوروزی و زائرین حرم مطهر رضوی برپا گردید و با توجه به افزایش تردد در روز طبیعت استقرار ویژه‌ای در جاده رودمعجن جهت خدمت رسانی صورت گرفت .

وی افزود :در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه ۸۴۶ مأموریت انجام داد که۴۷۳ مورد آن منجر به بستری در بیمارستان‌ها گردید که از این تعداد ۹۷ مورد تصادفی و۶۴۹مورد نیز غیر تصادفی بوده است و خوشبختانه در مأموریت‌های تصادفی سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ میزان ۳% کاهش داشته‌ایم و طول این مدت با تصادف منجر به فوت روبه‌رو نبوده‌ایم.

دکتر عبدا…وکیلیان در ادامه گفت:درمجموع تعداد ۷۵۳۴نفر به  بیمارستان‌های نهم دی و رازی مراجعه نمودند که از این تعداد۶۶۳۴ نفربصورت سرپایی درمان و ۹۰۰ نفر در بخش‌های مختلف این بیمارستان هابستری شدند. هم چنین تعداد ۳۰۴مورد عمل جراحی در بیمارستان آموزشی درمانی نهم دی صورت گرفت که تعداد ۱۴۹ مورد آن زایمان بوده که ۹۲مورد زایمان طبیعی و ۵۷مورد زایمان سزارین بوده است.

وی افزود با توجه به افزایش مراجعه مردم به اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بین‌راهی به‌طور میانگین روزانه  ۶اکیپ از بازرسان معاونت بهداشتی دانشگاه در این ایام ۳۲۳۸مورد را مورد بازرسی قرار دادندکه منجر به معدوم‌سازی ۴۱۰۱کیلوگرم مواد غذایی فاسد گردیده است و با ۹۰فروشنده دوره‌گرد برخورد شده است.

همچنین در این مدت ۴۸مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی صنعتی و سنتی ،۱۵۴مورد نمونه‌برداری آب آشامیدنی و ۳۵۹۷مورد کلر سنجی صورت پذیرفته است تعداد۴۷۱مورد کارت تندرستی پس از انجام اقدامات لازم برای متقاضیان صادر گردیده است .

رئیس ستاد خدمات هماهنگی سفر دانشگاه ادامه داد : در طول این مدت تعداد ۳۳مورد بازرسی از داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها،پایگاه‌های اورژانس و کلینیک‌های سطح شهرستان توسط بازرسین معاونت‌های   درمان و غذا ودرمان دانشگاه انجام شده است.

رئیس ستاد در پایان ضمن تشکر و قدردانی از تمامی پرسنل و عوامل مرتبط ابراز امیدواری کرد این خدمات مورد قبول مردم شریف و زائران بارگاه امام رضا (ع) واقع شده باشد.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.