آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / بایدها و نبایدهای رتبه‌بندی معلمان

بایدها و نبایدهای رتبه‌بندی معلمان

139311071734023104613693عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طرح رتبه‌بندی که توسط دولت مصوب شده است در مجلس بررسی خواهد شد تا اگر اشکالی وجود داشته رفع شود چرا که معتقدیم در اجرای رتبه‌بندی معلمان باید دقت لازم را انجام داد.
ابوالقاسم خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در رابطه با طرح رتبه بندی معلمان اظهار داشت:‌ رتبه بندی معلمان از حدود دو سال گذشته مطرح شد و بحث‌های مختلفی در این زمینه صورت گرفت به صورتی که طی جلسات مختلف با حضور کارشناسان آموزش‌‌و پرورش و نمایندگان مجلس این طرح بارها مورد بررسی قرار گرفت و کلیات آن قطعی شد.

وی افزود:‌ پس از قطعی شدن کلیات مقرر شد تا وزارت آموزش‌وپرورش آن‌ها را تکمیل کرده و طرح رتبه بندی را به صورت لایحه به مجلس ارائه کند البته از همان ابتدای بررسی طرح رتبه‌بندی این نگرانی وجود داشت که در اجرای این طرح باید دقت لازم شود تا اشکالات موجود در رتبه‌بندی هیئت علمی دانشگاه‌ها برای معلمان نیز ایجاد نشود و این طرح به تقویت مدرک گرایی و ارائه مقالاتی که قابلیت اجرایی و عملیاتی ندارند، منجر نشود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد:‌ طرح رتبه‌بندی باید درصد زیادی از فرهنگیان را شامل شود و خلاقیت و تلاش آن‌ها را افزایش دهد البته آموزش‌ و پرورش هنوز طرح رتبه‌بندی را که در هیئت دولت مصوب شده به مجلس ارائه نکرده است.

خسروی گفت: طرح رتبه‌بندی باید در جلسات کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی شود تا اگر اشکالی دارد، اصلاح شود. ابتدا قرار بود تا طرح رتبه‌بندی به صورت لایحه به مجلس ارائه شود اما هم اکنون که دولت آن را ابلاغ کرده است باید در جلسات کمیسیون آموزش و تحقیقات مورد بررسی قرار گیرد و در نخستین جلسه مشترک با وزیر آموزش و پرورش طرح رتبه‌بندی را بررسی خواهیم کرد.

 

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.