آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / ایرنا مورد توجه همه کشورهای دنیا است

ایرنا مورد توجه همه کشورهای دنیا است

2849430-4277395عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در بین خبرگزاریهای کشور سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) است که مورد توجه همه کشورهای دنیا قرار دارد.

ابوالقاسم خسروی روز پنجشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی در مشهد افزود: ایرنا موضع رسمی نظام جمهوری اسلامی ایران را در کوتاهترین زمان به همه دنیا مخابره می کند و همین امر علت توجه به آن است.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: اکنون عصر انفجار اطلاعات و معلومات بشری است لذا کار رسانه، خبر و اطلاع رسانی تاثیر شگرفی بر دنیا دارد تا جایی که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب فضای مجازی به اندازه همه نظام اسلامی دارای اهمیت است.

وی افزود: رسانه ها باید به عنوان چشم بینا و زبان گویای نظام عمل کنند و مدافع حقوق مردم و بیانگر مطالبات شهروندان باشند تا مظهر اقامه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شوند.
2849430-4277376
خسروی ادامه داد: چون سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در همین مسیر حرکت می کند افتخار کسب عنوان ‘نبض نظام’ بودن را به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن خود کرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران هم اکنون رتبه نخست خاورمیانه و رتبه شانزدهم دنیا را از لحاظ علمی در اختیار دارد و در بسیاری از علوم موثر دنیا از جمله دانش هسته ای جزو ۱۰ کشور برتر دنیا است اما اشکالاتی هم در این مسیر وجود دارد.

وی افزود: از جمله این اشکالات گسترش کمی و بیش از حد نیاز دانشگاهها و رشته های دانشگاهی و رعایت نکردن منطق آمایش سرزمینی در این خصوص است لذا باید تجدیدنظر کارشناسی و عمیق در این عرصه صورت بگیرد.

خسروی گفت: هم اکنون چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو و ۷۵۰ هزار دانش آموخته دانشگاهی بیکار در کشور وجود دارند و بیشترین میزان بیکاری در دانش آموختگان مقطع کارشناسی دانشگاهها است.

وی افزود: سالانه حدود یک میلیون پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا در کشور نوشته می شود که مباحث اکثر قریب به اتفاق آنها غیرکاربردی، کتابخانه ای و نظری است در حالی که اگر ۲۰ درصد این پایان نامه ها گرههای جامعه را باز کند خیلی از مسائل کشور حل می شود.
2849430-4277399
این نماینده مجلس ادامه داد: هدفگذاری مورد قبول نظام اختصاص و تخصیص پنج درصد کل بودجه کشور به مباحث پژوهشی است که هنوز به این هدف نائل نشده ایم و حتی به سه درصد مورد نظر برنامه پنجم توسعه هم نرسیده ایم ولی نگاه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این است که هم اعتبارات و هم تحقیقات پژوهشی سمت و سویی بگیرد که نیازهای مردم را برطرف کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده مردم شهرستانهای تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی همچنین با حضور در اتاق خبر ایرنا در مشهد از بخشهای مختلف این واحد از جمله آرشیو خبر، واحد عکس و سایر بخشهای آن بازدید کرد و با خبرنگاران این مرکز به گفت و گو نشست.

2849430-4277403نماینده مردم شهرستانهای تربت حیدریه مه ولات و زاوه در پایان از زحمات بی دریغ و اطلاع رسانی به موقع  حسینعلی راشکی مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در تربت حیدریه تقدیر و تشکر کرد

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.