آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / راهکارهای اجرایی مصوبه نظام رتبه بندی معلمان بررسی می‌شود‌

راهکارهای اجرایی مصوبه نظام رتبه بندی معلمان بررسی می‌شود‌

IMG_74391عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با تسنیم:

راهکارهای اجرایی مصوبه نظام رتبه بندی معلمان بررسی می‌شود‌  

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ‌گفت: راهکارهای اجرای مصوبه نظام رتبه بندی معلمان با حضور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و وزیر آموزش و پرورش بررسی می‌شود. 

ابوالقاسم خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس با اشاره به جلسه روز گذشته اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با مسئولان سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: این جلسه در راستای بررسی علل کاهش بودجه هرساله وزارت آموزش و پرورش به ویژه در ماه‌های پایانی سال بود که گاهاً شاهد کمبود بودجه ۴ هزار میلیارد تومانی در این وزارت‌خانه هستیم.

وی افزود: در این جلسه مسئولان سازمان برنامه و بودجه کشور حضور داشتند و پاسخگوی سئوالات نمایندگان و  اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در رابطه با کمبود اعتبارات این وزارتخانه بودند که پاسخ این مسئولان نتوانست اعضای کمیسیون و نمایندگان را قانع کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای بررسی بیشتر علت کاهش بودجه هرساله وزارت آموزش و پرورش جلسه‌ای دیگر با حضور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد شد.

وی یکی دیگر از موضوعات مورد بررسی درجلسه پیشنهادی با حضور افراد مذکور را بررسی راهکارهای اجرایی مصوبه  نظام رتبه بندی معلمان اعلام کرد و عنوان کرد: زمان برگزاری این جلسه هنوز مشخص نیست.

خسروی با اشاره به اینکه متاسفانه وزارت آموزش و پرورش هرسال در اسفند ماه با مشکل کمبود نقدینگی رو‌به‌رو است که این کمبود سبب عدم پرداخت مطالبات و یا پرداخت‌ها دیرهنگام به فرهنگیان می‌شود، خاطرنشان کرد: هرساله شاهد افزایش مطالبات کارکنان سایر وزارت‌خانه‌ها هستیم اما این مسئله در رابطه با فرهنگیان اتفاق نمی‌افتد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به مصاحبه محمدباقر نوبخت در روزهای پایانی سال ۹۳ در رابطه با پرداخت مطالبات فرهنگیان اشاره کرد و گفت: متاسفانه مطالبات فرهنگیان پرداخت نشد و همین مسئله سبب اعتراض جمعی از فرهنگیان شد.

خسروی با بیان اینکه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات خواستار تحقق هرچه سریعتر مصوبات بودجه ۹۴  هستند، تصریح کرد:خوشبختانه در بودجه ۹۴ برخی از کسری بودجه وزارت آموزش و پرورش جبران شده است.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه برای حل مشکلات فرهنگیان دولت و مجلس کمک کنند، بیان کرد: بخشی از کسری بودجه آموزش وپرورش در بودجه ۹۴ از طریق صرفه جویی یک درصدی شرکت‌ها و هفت بانک دولتی کشور به مبلغ ۱۷۰۰ میلیارد تومان تامین شده است.

وی افزود: همچنین پرداخت مالیات مجموعه‌هایی که مالیات را پرداخت نمی‌کنند به آموزش و پرورش، پرداخت عوارض گاز به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش از جمله راهکارهای مصوب شده در مجلس برای جبران کسری بودجه آموزش و پرورش است.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.