آخرین اخبار
خانه / آموزش و پرورش / باید به آموزش و پرورش نگاه بنیادی داشت و این نگاه به گفتمان عمومی در مجلس و دولت تبدیل شود

باید به آموزش و پرورش نگاه بنیادی داشت و این نگاه به گفتمان عمومی در مجلس و دولت تبدیل شود

IMG_6223نماینده مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین مشکلات نظام آموزشی کشور را حافظه‌محوری، مدارس روستامرکزی، معیشت و مطالبات فرهنگیان برشمرد

ابوالقاسم خسروی، نماینده مردم تربیت حیدریه مه ولات و زاوه  در مجلس بیان داشت: اولین معلم بنده آقای خطیبی بود که الان نیز از معلمان بازنشسته تربت حیدریه هست و انسان شریف و بزرگواری است.

وی ادامه داد: آن زمان که وارد مدرسه شدم به دانش‌آموزان تغذیه رایگان داده می‌شد و خاطره‌ بنده‌‌ این است که در مواقعی که تکالیف خود را درست انجام می‌دادم، معلم‌مان با تشویق‌های مختلفی که در کلاس انجام می‌داد به ما روحیه می‌داد و بسیاری از موفقیت‌های خود را مدیون اخلاق‌، منش، بزرگواری و تشویق‌های وی می‌دانم.

خسروی افزود: بزرگترین مشکل آموزش و پرورش بحث مطالبات به حق فرهنگیان است.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس یادآور شد: محور سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که بعد از ۵ سال تدوین شده، معلم است؛ جوانانی با بهترین مدرک دانشگاهی بیکار داریم و مشتاق حضور در کلاس در سر هستند و باید جذب معلم در آموزش و پرورش برحسب نیاز باشد.

وی تصریح کرد:‌ فکر می‌کنم نظام جذب در آموزش و پرورش براساس دانشگاه فرهنگیان مشکلات زیادی را حل می‌کند و یکی از مشکلات تربت حیدریه همین است که در کل کشور یک سوم مدارس نیاز به بازسازی و مقاوم‌سازی دارند و یک سوم مدارس شهرستان تربت حیدریه نیز دچار این مشکل هستند.

خسروی افزود: بحث دیگر، بحث امکانات در حوزه پرورشی است و هنوز اردوگاه‌های مناسبی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان وجود ندارد و این ناشی از آن است که به بُعد پرورشی در آموزش و پرورش اهتمام ویژه نبوده است.

نماینده مردم تربیت حیدریه در مجلس گفت: باید به آموزش و پرورش نگاه بنیادی داشت و این نگاه به گفتمان عمومی در مجلس و دولت تبدیل شود.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.