آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / دانشگاه آزاد اسلامی با ۲۲میلیون متر مکعب فضای آموزشی، خلا آموزش عالی کشور را پرکرده است

دانشگاه آزاد اسلامی با ۲۲میلیون متر مکعب فضای آموزشی، خلا آموزش عالی کشور را پرکرده است

635665195127840223عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۰ درصد آموزش عالی و ۴۰ درصد آموزش پزشکی از سوی دانشگاه آزاداسلامی اداره می‌شود و ۳۰درصد پژوهش کشور در این جایگاه رفیع علمی صورت می‌گیرد.

 ابوالقاسم خسروی در آیین گرامیداشت میلاد امیرالمومنین (ع) و تجلیل مقام معلم و استاد دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه اظهار کرد: جایگاه عظیم و ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامی که با حمایت بیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و عنایات مقام معظم رهبری امروز به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری و موثر جهان اسلام مطرح است باید مورد حمایت باشد.

وی گفت: دانشگاه آزاد سلامی با ۲۲ میلیون متر مکعب فضای آموزشی احداث شده با مشارکت مردمی خلاء آموزش عالی کشور را پر کرده است.

خسروی گفت: ۳۰ هزار عضو هیئت علمی و ۷۰ هزار کارمند در دانشگاه آزاد اسلامی شاغل هستند و در افق دو سال آینده تعداد اعضای هیئت علمی به ۴۰ هزار تن افزایش پیدا می کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ۴۰درصد آموزش عالی و ۴۰ درصد آموزش پزشکی توسط دانشگاه آزاداسلامی اداره می‌شود و ۳۰درصد پژوهش کشور در اینجایگاه رفیع علمی صورت می‌گیرد.

در جلسات مشورتی دانشگاه آزاد اسلامی سعی شده است بدون نگاه سیاسی و فقط با نگاه علمی پژوهشی و نگاهی که این مجموعه عظیم دانشگاهی مورد حمایت قرار گیرد، نقاط ضعف با تدبیر و کار‌شناسی برطرف شود

وی با توجه به ۵ میلیون فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی افزود: برابر بررسی‌های به عمل آمده اکثر دانشجویان دورهٔ دکتری تخصصی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی شاغل بوده و درحین خدمت به تحصیل می‌پردازند.

عضو کمیسیون تحقیقات و آموزش عالی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از ۳۳۰ هزار متقاضی دورهٔ دکتری و یک میلیون متقاضی کار‌شناسی ارشد ۶درصد در مقطع دکتری و ۲۶درصد در مقطع ارشد پذیرش می‌شود.

وی گفت: با گسترش مدبرانه تحصیلات تکمیلی در شهرستان‌هایی که از استعداد و توان علمی بهره‌مند هستند از ادامه تحصیل قریب به ۵۰ هزار تن در سایر کشور‌ها که بعضا در شرایط نامطلوب صورت می‌گیرد و آثار اقتصادی منفی برای کشور ایجاد می‌کند جلوگیری کرد.

خسروی بیان کرد: ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی باید براساس نیاز کشور باشد. اما نباید با ایجاد محدودیت زمینهٔ ادامه تحصیل متقاضیان در کشورهایی که کیفیت آموزشی و توان آموزشی مطلوبی برخوردار نیستند را ایجاد کنیم.

وی اظهار کرد: با تدبیر و عزم بسیار جدی میرزاده نسبت‌های استاد به دانشجو در حال ارتقاء است و این یک فرصت بسیار ارزشمندی است که باید مورد حمایت باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در جلسات مشورتی دانشگاه آزاد اسلامی سعی شده است بدون نگاه سیاسی و فقط با نگاه علمی پژوهشی و نگاهی که این مجموعه عظیم دانشگاهی مورد حمایت قرار گیرد، نقاط ضعف با تدبیر و کار‌شناسی برطرف شود.

خسروی ادامه داد: با افزایش اعتبارات پژوهشی و فرهنگی سال جاری شاهد فعالیت‌های فرهنگی ماندگار و تحقیقات کاربردی در دانشگاه آزاد اسلامی خواهیم بود.

وی اظهار کرد: در دو سال گذشته موفقیت‌های بسیار خوبی در دانشگاه آزاداسلامی تربت حیدریه بدست آمده و حمایت‌های عبدالمجید حلمی نماینده تام الاختیار دانشگاه در استان خراسان و فعالیت‌های محمدعلیزاده رئیس دانشگاه آزاداسلامی تربت حیدریه قابل ستایش است.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.