آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / ۵۰ هزار نفر در مقطع تحصیلات تکمیلی متقاضی ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند

۵۰ هزار نفر در مقطع تحصیلات تکمیلی متقاضی ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند

2849430-4277399 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ۵۰ هزار نفر در مقاطع تحصیلات تکمیلی متقاضی ادامه تحصیل در خارج کشور هستند.
ابوالقاسم خسروی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در کشور ۳۳ هزار متقاضی در مقطع دکترای داریم که تنها هفت درصد آنان در دانشگاههای دولتی و آزاد جذب می شوند.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مقطع کارشناسی ارشد نیز یک میلیون نفر متقاضی داریم که تنها ۲۶ درصد پذیرش می شوند.

وی گفت : با گسترش مدبرانه تحصیلات تکمیلی در شهرستان هایی که از استعداد و توان علمی بهره مند هستند می توان از ادامه تحصیل این تعداد در خارج کشور که بعضا در شرایط نامطلوب صورت می گیرد، جلوگیری کرد.

خسروی اظهار داشت: نظام آموزشی کشور باید شرایطی ایجاد کند تا ادامه تحصیل در مقاطع تکمیلی در دانشگاهها براساس نیاز کشور انجام شود.

وی بیان کرد:دانشگاهها نباید با ایجاد محدودیت تحصیلی، شرایط جذب دانشجو را در کشورهایی که کیفیت آموزشی و توان آموزشی مطلوبی ندارند ایجاد کنند.

در حال حاضر ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دانشجو در کشور تحصیل می کنند که ۵۰ هزار دانشجو در مقطع دکترا و ۵۰۰ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد است.

شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.