آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / اعتبار پروژه های ملی آب شرب روستایی شهرستان زاوه ده برابر شد

اعتبار پروژه های ملی آب شرب روستایی شهرستان زاوه ده برابر شد

DSC07470-300x225 دانشگر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی در جلسه ستاد مدیریت تامین و توزیع آب شرب روستایی شهرستان زاوه  با اعلام این خبر گفت : بحث کم آبی مقوله ایست که نیاز به یک عزم ملی دارد.

وی با اشاره به اینکه کشورما در حال ورود به  بحران آب است گفت،در کشور ما متوسط مصرف برای هر نفر بالای ۲۰۰ لیتر برای هر نفر در روز است در صورتیکه متوسط جهانی ۱۲۰ لیتر می باشد واین یک زنگ هشدار است.

وی ادامه داد؛ تعداد ۳۳۳۵ روستا با جمعیت ۱۶۸۰۰۰۰ در سطح استان وجود دارد که از این تعداد ۲۵۲۴ روستا بالای ۲۰ خانوار می باشند و از این تعداد ۲۳۹۵ روستا تحت پوشش شبکه آبرسانی در قالب ۵۵۰۰۰ مشترک قرار دارد.

دانشگر با اشاره به وجود ۱۲ میلیون راس دام در روستاهای استان بیان کرد؛عمده ترین مشکل ما در بحث آب،دام می باشد که با توجه به اینکه شغل اکثر مردم روستا دامداری است و دغدغه اصلی در بحث آب همین موضوع است این مشکل نیاز به بررسی دقیق تری دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تصریح کرد در سال ۹۴ همدلی و همزبانی دولت وملت باعث بوجود آمدن  اتفاق خوبی در زمینه آب شد و با نگاه مقام معظم رهبری و تایید ایشان برداشت از صندوق توسعه ملی برای مجتمع های روستایی به مبلغ پانصد میلیون دلار(یکهزاروپانصد میلیون تومان)به میزان هفت ونیم برابر سالهای گذشته ،مجتمع های آب روستایی افزایش پیدا کرد

وی افزود:  خوشبختانه سهم اعتبار ملی شهرستان در بخش آب شرب روستایی از یک میلیارد ودویست به ۱۱ میلیارد تومان افزایش ده برابری داشته است که در صورت تحقق آن شاخص شهرستان را به عدد نزدیک به ۱۰۰ خواهیم رساند که اتفاق بسیار نادری خواهد بودو دغدغه ها را دراین زمینه مرتفع خواهد کرد.

حاج باقران مسئول آبفای روستایی زاوه افزود :  شهرستان زاوه دارای ۱۹۴۵۲ مشترک آب روستایی در ۶۸ روستا بوده که اجرای پروژه ملی مجتمع آبرسانی پیامبر اعظم (ص) و شیرخون بسیاری از مشکلات آب شرب این شهرستان را مرتفع می سازد

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.