آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / متن کامل نطق میان دستور دکتر خسروی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی + تصاویر

متن کامل نطق میان دستور دکتر خسروی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی + تصاویر

متن کامل نطق میان دستور دکتر خسروی نماینده مردم شهرستانهای تربت حیدریه مه ولات و زاوه

در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ، سه شنبه ۵ خرداد ۹۴

106942_orig

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام و صلوات بر پیامبر رحمت و رافت و انبیاء و اولیاء الهی بویژه آخرین ذخیره خداوند حضرت ولی عصر (عج) و درود سلام به روح مطهر معمار کبیر انقلاب اسلامی احیاگر اسلام ناب محمدی (ص)و شهدا و ایثاگران عزیز

امید است با رهبری های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب در مسیر آرمان های  امام راحل و شهدای عزیز با احیاء تمدن نوین اسلامی زمینه ساز ظهور حضرت حجت (عج) باشیم.

اسلام عزیز و ولایت اهل بیت (ع) در عصر حاضر کشتی نجات و چراغ هدایت بشریت است. اگر تمدن در حال فروپاشی غرب، باعث بحران های بزرگ برای جوامع بشری شده است و انسان ها از بحران فقر، بحران محیط زیست، گسترش سلاح های کشتار جمعی، مواد مخدر و مانند آن رنج می برند. نتیجه تفکرات مادی و دور شدن از خداوند و ارزش های الهی و انسانی است.

در عصر غربت و مظلومیت حق و عدالت و حاکمیت جاهلیت مدرن، انقلاب اسلامی با رهبری و هدایت امام راحل از مشرق (ایران اسلامی) طلوع کرد. این انفجار نور الهی هر روز قلب آزادگان و عدالت خواهان و فطرت پاک انسان های حقیقت جو را همانند اکسیری متحول می کند انقلاب اسلامی حاصل مجاهدت انبیاء، صدیقین، شهداء و صالحین در طول تاریخ امروز بعنوان امانتی بزرگ در اختیار ماست. عوامل پیروزی این نهضت الهی؛ ایمان، صبر، بصیرت، ولایت پذیری، مدیریت جهادی و وحدت بر اصول و ارزش های الهی بوده است.

امروز در عرصه جهاد اقتصادی و جهاد فرهنگی نیز باید با ایمان، صبر، بصیرت، ولایت پذیری و وحدت عمل نماییم بدون تردید تفرقه، اختلاف، دنیاطلبی و خودخواهی،… ، عامل شکست و ذلت خواهدبود.

در ماه شعبان المعظم سالروز ولادت امام حسین(ع) روز پاسدار و ولادت علمدار کربلا روز جانبازان عزیز را داشتیم امام راحل فرمودند:” اگر سپاه نبود کشور هم نبود” دولت مردان بدانند امنیت، اقتدار، عظمت و راه نجات کشور امروز هم در سایه مدیریت جهادی و تفکر جهادی و شهادت طلبی است.

امروز هم صبر و بصیرت و ایمان و شهادت طلبی امثال ” سردار حاج قاسم سلیمانی ها” است که لرزه بر اندام صاحبان زر و زور و تزویر جهان می اندازد. اگر آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، اگر پشت میز مذاکره شش قدرت دنیا در برابر ملت ایران زانو میزنند، اگر در این اقیانوس طوفان زده در امنیت و آرامش هستیم به برکت ایثار و فداکاری پاسداران و بسیجیان ولایت پذیر است نه احمق های گول خورده و مزدورانی که شعار نه غزه نه لبنان می دارند و امروز سر در آخور دشمنان دارند.

تذکرات به مسئولین و کارگزاران نظام اسلامی  

  • در عرصه اقتصادی، اجرای اقتصاد مقاومتی نقشه راهی که مقام معظم رهبری برای حل مشکلات اقتصادی ترسیم فرمودند راه نجات و استقلال کشور است. دولت نباید حل مشکل اقتصادی کشور را منوط به رفع تحریم های ظلمانه دشمنان ملت ایران بدانند، ما نباید چشم به دست دشمنان داشته باشیم.
  • کارنامه ۵۰ ساله استکبار جهانی در مورد ملت ایران تحریم، تحقیرو جنگ افروزی و خیانت بوده است. ساده اندیشی است که امروز در اوج اقتدار و عظمت ایران اسلامی با عقب نشینی گام به گام به لبخند خیانت صاحب زر و زور و تزویر دنیا امید داشته باشیم.
  • تجاوز وحشیانه عربستان به مردم مظلوم و مسلمان یمن خطای بزرگ و بدعتی آشکارو نتیجه زوال عقل سران مزدور وابسته آل سعود است، که قطعاآل سعود وابسته به آل یهود، روسیاه تاریخ و نابود خواهند شد.
  • در مذاکرات هوشمندی، دفاع از اصول عزت، حکمت و مصلحت و رعایت خطوط قرمز که توسط رهبری معظم انقلاب اسلامی ترسیم می شود مطالبه جدی ماست. تیم مذاکره کننده باید با عزت، اقتدار، قدرت و شجاعت در مذاکرات حضور داشته باشند. برخورد های منفعلانه در شان ملت ایران اسلامی نیست.
  • در خصوص مشکلات وزارت آموزش و پرورش و مطالبات بحق معلمان عزیز، معماران روح و اندیشه جامعه اسلامی، تبعیض ها در پرداخت حقوق، مزایا و پاداش ها، عدم اجرای نظام هماهنگ پرداخت، مشکلات صندوق ذخیره فرهنگیان، تدبیر در شش هزار میلیارد تومان سرمایه این صندق و بیمه طلایی که ارزش مس هم ندارد، ۵۰ هزار نیروی انسانی کمبود در آموزش و پرورش، اینکه از حدود ۱۵ سال پیش در اسفند ماه هر سال فقط وزارت آموزش و پرورش با کمبود بودجه جاری مواجه است، از جمله کسری بودجه ۴ هزارمیلیارد تومانی سال ۹۳، مشکلات دانشگاه فرهنگیان، اجرای سند تحول بنیادین، منویات رهبرمعظم انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش پیشنهادمی شود اقدامات ذیل انجام شود:

الف – در جلسه غیر علنی با حضور هیئت محترم دولت و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مشکلات فوق را بررسی و راه حل های علمی و اجرایی بدور از شعار اتخاذ گردد.

ب- شورایی مشترک با حضور نمایندگانی تام الاختیار دولت و مجلس برای پیگیری مطالبات بحق معلمان عزیز تشکیل شود و با اختیارات کامل با بررسی های کارشناسی در مورد آموزش و پرورش راه حل های اجرایی ارائه گردد.

طرح استان خراسان مرکزی به مرکزیت شهرستان تربت حیدریه

در خصوص شهرستانهای تربت حیدریه، مه ولات و زاوه شهرستان های هزار شهید، هزار امید و هزار تلاش، طلایه دارن در پیروزی انقلاب اسلامی، که ۴۳ روز قبل از ۲۲ بهمن ۵۷ با تقدیم ۱۰شهید پیشتاز در پیروزی انقلاب اسلامی هستند. منطقه ای که در مرکز ۱۲ شهرستان و یک میلیون جمعیت قرار دارد و اتصال شمال به جنوب کشور است دارای فرودگاه شهید مدرس، راه آهن متصل به همه نقاط کشور و هرات افغانستان، ۷ دانشگاه، ۱۰هزار دانشجو، حوزه علمیه گرانسنگ، قطب تولید زعفران، ابریشم، پسته، زادگاه علمان و اندیشمندان، …

طبق بررسی های کارشناسی، علمی و دانشگاهی از نظر شاخص های مختلف از بسیاری از استانهای کشور از نظر جمعیت، وسعت، تعداد شهرستان ها، تعداد شهر و روستا برتری دارد. لذا باید در تقسیمات کشوری تبدیل به استان مستقل شود.

استان خراسان مرکزی به مرکزیت شهرستان تربت حیدریه طرحی است که در تقسیمات استان خراسان نیز به تایید کارشناسان رسیده بود.

اگر به هر دلیلی اجرای طرح خراسان مرکزی به مرکزیت تربت حیدریه امکان پذیر نیست باید توزیع اعتبارات دولت بر اساس عدالت صورت پذیرد. چرا خراسان رضوی با ۸ درصد وسعت و جمعیت کشور حدود ۶ درصد اعتبارات دولت را دارا است. چرا شهرستانهای همجوار تربت حیدریه با یک میلیون جمعیت که از بسیاری از استانها برتر است در اعتبارات مورد بی مهری هستند. متاسفانه روستاهای نسر، عبدل آباد و ساق که هر یک بیش از ۷ هزار جمعیت دارد و روستاهای قلعه آقا حسن، چخماق، صفی آباد، کاریزک ناگهانی، مهنه و دوغ آباد که شرایط ارتقا به شهر را دارند پس از ۳ سال هنوز متوقف مانده است.

در خصوص بیمه تامین اجتماعی

وجود ۱۷ بیمه در کشور شایسته نظام اسلامی نیست چرا بایدشاخص های مورد استفاده در درمان و بیمه نماینده مجلس، هیئت دولت، بانکها، وزارت نفت و امثال آن با سایر کارمندان محترم و شریف تفاوت داشته باشد.

تدبر و عدالت اقتصاد دارد مشکل بیمه های متفاوت در کشور با اجرای طرح جامع بیمه حل شود. در خصوص روستاییان عزیز و بازنشستگی اعضای صندوق بیمه روستاییان و عشایر با سابقه ۱۰سال، باوجود مصوبه مجلس شورای اسلامی متاسفانه عملیاتی و اجرایی نشد. شایسته نظام اسلامی نیست که روستاییان عزیز، کشاورزان زحمتکش، کارگران شریف بعد از ۷۰سال تلاش و کوشش و تامین رزق حلال جامعه هنوز از مزایا بازنشستگی مهره ای ندارد.

106937_orig 106930_orig

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.